بنیانگذاران اینستاگرام با یک اپلیکیشن جدید به دنیای فناوری برگشت



بنیانگذاران اولیه شبکه اجتماعی اینستاگرام پس از واگذاری این پلتفرم به متا، با یک اپلیکیشن جدید دوباره به دنیای فناوری برگشتند. اپلیکیشن جدید آن‌ها، Artifact نام دارد و بر اساس هوش مصنوعی توسعه یافته است.

        

به گزارش صبح ساحل، کوین سیستروم و مایک کریگر (موسسان اینستاگرام)، روز گذشته (۳۰ ژانویه ۲۰۲۳) از راه‌اندازی یک اپلیکیشن جدید به نام Artifact خبر دادند. این برنامه نوید یک فید خبری شخصی‌سازی شده با قدرت بالای هوش مصنوعی را می‌دهد.

مایک کریگر در یک پست اینستاگرامی اظهار داشت او و کوین سیستروم بیش از یک سال است که برای راه‌اندازی این سرویس جدید با یک تیم با استعداد کار می‌کنند. در پست اینستاگرامی کریگر آمده است: ما به تدریج و رفته رفته به مردم اجازه می‌دهیم تا در این اپلیکشن ثبت‌نام کنند. البته لیست انتظار برای پیوستن به این سرویس از روز سه‌شنبه برای عموم باز شده است.

گفتنی است که این برنامه برخلاف اینستاگرام روی مقالات تمرکز دارد. بر اساس گزارش‌ها، اپلیکیشن Artifact، محتواها را بر اساس علاقه کاربران پیشنهاد می‌دهد و همچنین امکان گفتگو در این پلتفرم وجود دارد.

در فید اصل این برنامه، مقالات و محتواهای متنی پرطرفدار از سازمان‌های بزرگ تا وبلاگ‌نویسان کوچک نمایش داده می‌شود. گفتنی است که کاربران با کلیک کردن روی مقالات با موضوعات مشابه، فید اصلی این اپلیکیشن شخصی‌تر می‌شود.

کوین سیستروم و مایک کریگر، اینستاگرام را در سال ۲۰۱۰ راه‌اندازی کردند و آن را در سال ۲۰۱۲ را قیمت ۱ میلیارد دلار به شرکت متا به رهبری مارک زاکربرگ فروختند. این دو بنیانگذار در سال ۲۰۱۸ اینستاگرام را به طور کامل ترک کردند. در آن زمان گزارش‌ها حاکی از آن بود که تنش‌ها بین کریگر و سیستروم با مارک زاکربرگ، علت جدایی بنیانگذاران اصلی از اینستاگرام بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها