رئیس کل دادگستری استان خبرداد:

آزادی زندانی محکوم به قصاص در هرمزگان



رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی بیستمین زندانی محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم در آستانه ولادت با سعادت امام علی (ع) خبر داد.

 

به گزارش صبح ساحل، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از آزادی یک زندانی محکوم به قصاص با اعلام رضایت اولیای دم همزمان با ایام اللّه دهه فجر و در آستانه ولادت باسعادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) خبر داد.

قهرمانی گفت: در نتیجه پیگیری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان و تلاش اعضای شورای حل اختلاف زندان بندرعباس، خوشبختانه اولیای دم به مناسبت ولادت باسعادت مولای متقیان حضرت امیرالمؤمنین امام علی (ع) و با استناد به عفو و رأفت اسلامی با حضور در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رودان، رضایت بی قید و شرط خود را اعلام کردند و به این زندانی، حیاتی دوباره بخشیدند.

او گفت: این بیستمین اعلام رضایت در پرونده‌های قصاص از ابتدای سال جاری است که با پیگیری بازپرس شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رودان و همکاری مسئولان قضایی، اداره کل زندان ها و شورای حل اختلاف به ثمر نشسته است.

قهرمانی با بیان اینکه اشاعه فرهنگ صلح وسازش و اعمال عفو و گذشت یکی از اصول بنیادین در فرهنگ اسلامی است که دستگاه قضایی نیز به منظور گسترش آن در سطح جامعه تلاش می کند از اعلام رضایت اولیای دم و تلاش و پیگیری مسئولان قضایی شهرستان رودان برای برقراری صلح و سازش در این پرونده قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: در راستای تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر لزوم تحکیم مشارکت گروه‌های مختلف مردمی در اصلاح ذات‌البین و ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، کارگروه‌های استانی و شهرستانی پیگیری صلح و سازش در پرونده‌ها قصاص در دستگاه قضایی استان هرمزگان تشکیل شده و اعضای این گروه ها به صورت مستمر ضمن تفکیک، رصد و پایش پرونده‌های قصاص با استفاده از ظرفیت علما، روحانیون، متنفذان و معتمدین محلی و خیرین و نهادهای مردمی به منظور اصلاح ذات البین و ایجاد مصالحه تلاش می‌کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها