ساخت سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در مرودشت آغاز شد



عملیات اجرایی ساخت سه هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی از مجموعه طرح نهضت ملی مسکن دوشنبه همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر در مرودشت آغاز شد.

به گزارش صبح ساحل، مدیر کل راه و شهرسازی فارس در حاشیه آغاز عملیات اجرای این طرح در مرودشت در جمع خبرنگاران گفت: تاکنون در شهر مرودشت حدود ۳۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند که از این تعداد حدود ۱۷ هزار نفر (با توجه به سبز بودن فرم جیم) واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شده اند که باید برای آن‌ها مسکن ساخته شود.


محمودرضا طالبان افزود: با توجه به موانع و مشکلاتی که در بحث تامین زمین در شهر مرودشت پیش رو داشتیم، با همت فرماندار و مدیر راه و شهرسازی این شهرستان، در خصوص یک قطعه زمین ۵۵ هکتاری با مالکین بخش خصوصی به توافق رسیدیم که امروز کلنگ احداث سه هزار و ۸۰۰ واحد آن به زمین زده شد.


وی، ابراز امیدواری کرد که با همراهی و همکاری شهرداری مرودشت روند صدور پروانه ساختمانی برای اجرای هرچه سریعتر این واحدها شتاب گیرد.


او گفت: علاوه بر ۵۵ هکتار زمین مذکور، در رابطه با ۱۰۰ هکتار زمین دیگر نیز طی دو هفته اخیر با مالکین به توافق رسیدیم که این میزان زمین نیز برای ساخت هفت تا هشت هزار واحد مسکونی مناسب است که هم اینک در مراحل طی روند قانونی و تهیه طرح های تفکیکی آن هستیم و پیش بینی می شود که ظرف ۲ ماه آتی این زمین نیز به نقطه ای برسد که بتوان کلنگ احداث بخش دیگری از واحدهای مسکونی را به زمین زد.


وی افزود: در مجموع، این ۲ زمین حدود ۷۰ درصد متقاضیان مسکن در شهر مرودشت را پوشش خواهد داد.


مدیرکل راه و شهرسازی فارس اظهار داشت: برای تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای سایر واحدهای مسکونی نیز با مالکان دیگری در حال رایزنی و گفت و گو هستیم.

شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز واقع است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها