خطرات دانلود نرم افزار از موتور جست و جوی گوگل



بسیاری از کاربران علاوه بر جست و جو، برای دانلود برنامه‌ها نیز به گوگل مراجعه می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران نوشت: گوگل یکی از معروف‌ترین موتور‌های جست و جو در اینترنت است که بسیاری از کاربران نه تنها برای جست و جوی پاسخ سوالات خود، بلکه برای دانلود برنامه‌ها بر روی کامپیوتر یا اپلیکیشن‌های گوشی نیز به آن متوسل می‌شوند.

اما یک خطر حتمی وجود دارد که در اولین نتایج جست و جو نهفته است.

سازمان Spamhaus که متخصص در ردیابی ایمیل‌های اسپم و فعالیت‌های مرتبط با "هرزنامه" است، اعلام کرده که افزایش قابل توجهی در میزان برنامه‌های مخربی که از طریق نتایج جست و جوی گوگل ظاهر می‌شوند در روز‌های گذشته ثبت شده است.

این اطلاعات مشخص می‌کنند که بیشترین تعداد فایل‌هایی که حاوی برنامه‌های مخرب هستند در داخل فایل‌های "Word" پنهان شده اند.

تبلیغات گوگل که در صفحه اول نتایج جست وجو ظاهر می‌شوند، به محلی برای انتشار نرم‌افزار‌های مخرب آن تحت نام‌های مستعار مشابه شرکت‌های معروف مانند "ادوبی"، "مایکروسافت" و"تیمز" تبدیل شده است.

در همین زمینه، شرکت امنیت سایبری «سنتینل وان» توانسته است یک کمپین تبلیغاتی را در گوگل شناسایی کند که نرم‌افزار‌های مخرب را روی سیستم‌های «ویندوز» و «مک او اس» به طور یکسان نشر می دهند و در صدد سرقت اطلاعات کاربران هستند.

گوگل در پاسخ به این اتهامات، در بیانیه‌ای گفت: کاربران بد اغلب برای مخفی کردن هویت خود و فرار از سیاست‌ها و قوانین ما به اقدامات پیچیده متوسل می‌شوند. برای مبارزه با این موضوع در چند سال گذشته، ما سیاست‌های جدیدی را راه اندازی کرده ایم که تقویت شده اند. روند راستی‌آزمایی ما برای تبلیغ‌کنندگان و توانایی ما برای شناسایی عملیات‌های تقلبی افزایش یافته است. ما از افزایش فعالیت‌های تبلیغاتی تقلبی آگاه هستیم. رسیدگی به آن‌ها یک اولویت حیاتی است و ما در تلاش هستیم تا این حوادث را به سرعت حل کنیم.

راه محافظت

برای انجام اقدامات احتیاطی لازم در برابر این لینک‌ها و فایل‌های مخرب، هر کاربری می‌تواند به وب‌سایت «virustotal.com» مراجعه کند که طی مراحلی ساده می‌تواند این فایل‌ها را اسکن کند.

سایت مذکور همچنین می‌تواند لینک‌های وب‌سایت‌ها را قبل از ورود به آن‌ها بررسی کند که به جلوگیری از سرقت اطلاعات کاربران یا نصب هرگونه نرم‌افزار مخرب بر روی دستگاه‌های الکترونیکی، اعم از رایانه، لپ‌تاپ یا حتی تلفن هوشمند کمک می‌کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها