نسخه پیچیده گرانی دارو:

قیمت دارو افزایش می‌یابد یا نه؟



حیدر محمدی، رییس سازمان غذا و دارو گفت: اگر نرخ ارز دارو ثابت بماند، باز هم ۲۰ درصد افزایش قیمت دارو بر اثر تورم خواهیم داشت.

           

به گزارش صبح ساحل، افزایش ۲۰ درصدی قیمت دارو در حالی مطرح شد که وزیر بهداشت چندی پیش گفته بود: فکر نمیکنم‌ که قیمت دارو در سال آینده افزایش چندانی داشته باشد.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه افزایش احتمالی ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت دارو در سال آینده از طریق بیمه پوشش داده می‌شود، گفت: مسئله مهم این است قیمت دارو برای بیمار افرایشی ندارد!

سیدحیدر محمدی با اشاره به اینکه افزایش قیمت‌ در تمامی کالاها به تناسب تورم امری طبیعی است، اظهار کرد: صنعت داروسازی نیز مانند صنایع دیگر هزینه‌های جانبی دارد که ممکن است افزایش یابد، همچنین تغییر نرخ ماده‌اولیه، نهاده‌ها، لوازم و ملزومات و ... دور از انتظار نیست و افزایش ۱۰ تا ۲۰ درصدی قیمت دارو در مقایسه با تورم رقم بزرگی به حساب نمی‌آید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: هدف از اجرای طرح اصلاح سیاست‌های ارزی جلوگیری از افزایش پرداختی از جیب بیمار از مسیر نسخه بود که خوشبختانه از نیمه سال جاری محقق شده و ادامه خواهد داشت، بنابراین قیمت دارو برای بیماران هیچ افزایشی ندارد و مابه‌التفاوت توسط بیمه‌ها پوشش داده می‌شود.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، محمدی به مردم اطمینان خاطر داد که برای تهیه داروهای خود با افزایش قیمت مواجه نخواهند شد، فقط باید داروهای مصرفی خود را حتما از مسیر نسخه پزشک تهیه کنند.

گرانی‌ای که احساس می‌شود

به نوشته اعتماد؛ برخی دارو‌ها گران شده است. این را ما نمی‌گوییم. به گفته مدیرکل امور دارو در سازمان غذا و دارو از ۸۵۰۰ قلم دارو در بازار طی شش ماه اخیر حدود ۲۰۰۰ دارو افزایش قیمت داشتند که عمده‌ترین علت آن افزایش هزینه‌های تولید است. همچنین دارو‌های بسیاری از بیماران افزایش قیمت داشته است. مثلا فرد مبتلا به دیابت سال گذشته هر ورقه قرص متفورمین را حدود ۱۹هزار تومان می‌خرید و حالا هر ورقه را ۲۵هزار تومان می‌خرد. پیش از این قرص سرماخوردگی ۳۵هزار تومان قیمت داشت و حالا ۵۵هزار تومان است. هر ورقه داروی ژلوفن هم افزایش قیمت داشته است. پارسال این دارو حدود ۶۰۰۰ تومان بود، حالا، اما برای خرید، باید ۱۳هزار تومان پرداخت کرد.

  

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها