دورهمی ایرانیان مقیم پاکستان به مناسبت نوروز ۱۴۰۲ برگزار شد



مراسم جشن سال نو و عید نوروز همزمان با مهین اسلامی با حضور سفیر کشورمان و مشارکت ایرانیان مقیم پایتخت پاکستان، جمعی از روسا و کارکنان نمایندگی‌های ایران به اتفاق خانواده‌هایشان در اسلام‌آباد برگزار شد.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایرنا، این گردهمایی با حضور «سید محمدعلی حسینی»، سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان، «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت، «فرامرز رحمان زاد» رئیس خانه فرهنگ ایران در راولپندی، دیپلمات‌ها و اعضای خانواده‌های آنان در اولین روز از بهار ۱۴۰۲ و در آستانه ماه مبارک رمضان همراه بود، برگزار شد.

سفیر ایران طی سخنانی با تشریح فضایل دعای تحویل سال، گفت: حلول سال نو و بهار پرطراوت که نشانه قدرت لایزال الهی و تجدید حیات طبیعت است را به تمام عزیزانی که در اقصی نقاط جهان جشن ‎نوروز را بر پا می‌دارند، بویژه دو ملت شریف و فرهنگ دوست ‎ایران و ‎پاکستان تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

وی افزود: نوروز سر آغاز طراوت طبیعت و جوان شدن بشریت است. دمیدن روح جدید به فضای زندگی طبیعی همه ما انسان ها و اینکه چه زیباست که همراه با طراوت جهان، جان و دل انسان هم طراوت پیدا کند.

حسینی با ابراز خرسندی از روند رو به رشد روابط دو کشور دوست و همسایه ایران و پاکستان به ویژه اقدامات صورت گرفته در سال ۱۴۰۱ برای تحکیم این روابط، گفت: خوشبختانه مراودات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و مردمی ایران و پاکستان در سال گذشته گسترش یافت.

وی اظهار داشت: جدیت دولت پاکستان در وضعیت فعلی برای توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اطمینان بخش است و هر دو کشور مصمم به گشایش روزنه‌های جدید برای گسترش همکاری‌های فی مابین در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی، انرژی و تجارت مرزی در سال جدید هستند.

سفیر کشورمان همچنین از تلاش‌های رایزنی فرهنگی سفارت ایران در پاکستان و نمایندگی‌های فرهنگی ایران در چهار ایالات پاکستان برای کمک به افزایش ارتباطات مردمی، تبادل هیات‌های علمی، مذهبی و رسانه‌ای میان دو کشور قدردانی کرد.

همزمان سرکنسولگری‌ها و خانه‌های فرهنگ ایران در شهرهای لاهور، کراچی، پیشاور و کویته نیز روز گذشته به مناسبت تحویل سال نو ۱۴۰۲ میزبان دیپلمات‌ها و سایر هموطنان ایرانی بود.

در این آیین‌ها با حضور سرکنسول و روسای نمایندگی‌های فرهنگی کشورمان، شرکت کنندگان با قرائت دعای مخصوص تحویل سال نو، برای سرافرازی و موفقیت بیش از پیش کشورمان و همچنین بابرکت بودن سال جدید برای تمامی ملت‌ها به ویژه تحکیم دوستی و برادری میان جمهوری اسلامی ایران و پاکستان دعا کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها