از آغاز اجرای طرح سفرهایی دریایی ویژه نوروز 1402 تا یکم فروردین؛

آمار سفرهای دریایی به هرمزگان به مرز یک میلیون نفر رسید/ افزایش 20 درصدی تردد مسافر و گردشگر در بنادر استان



مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از ابتدای طرح سفرهای دریایی نوروز 1402 میزان جابجایی مسافر و گردشگران دریایی در این استان به 952 هزار و 326 نفر سفر رسید. 

به گزارش صبح ساحل، «حسین عباس نژاد»، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: از آغاز اجرای طرح سفرهای دریایی ویژه نوروز ۱۴۰۲ (۲۵ اسفندماه )تا پایان روز یکم فروردین، 952 هزار و 326 نفر سفر (مسافر و گردشگر) از طریق بنادر هرمزگان جابه‌جا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رییس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی هرمزگان، میزان جابه‌جایی شناورهای مسافری و گردشگری بین جزایر استان هرمزگان را 19هزار و 596 شناور اعلام کرد.

عباس‌نژاد مقصد عمده مسافران نوروزی بیشتر جزایر کیش، قشم و هرمز اعلام کرد و گفت: همچنین طی این مدت 154 هزار و 380 دستگاه خودرو نیز از طریق شناورهای لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شده‌اند که در این بخش 26 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش به ثبت رسیده است. 

وی میزان جابجایی مسافر از بندر شهید حقانی طی این مدت را 92هزار و 951 نفر و تعداد جابجایی شناورهای مسافری را یک‌هزار و 86 شناور اعلام کرد و گفت: همچنین 254هزار و 941 مسافر و 67 هزارو 823 خودرو از قشم به لافت جابجا شده است. 

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ طی این مدت نیز پنج هزار و 763 مسافر از طریق بندر آفتاب از طریق یک‌هزار و 734 خودرو و 71 شناور مسافری جابجا شده‌اند. 

گفتنی است؛ به دلیل ناپایداری وضعیت جوی و دریایی در خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، تردد در بنادر مرکزی و غرب استان هرمزگان ممنوع است و در صورت فعال شدن این بنادر در اسرع وقت اطلاع رسانی خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها