سکه وارد کانال ۳۲ میلیون تومانی شد/ پول ملی ایران ۵۵ درصد ضعیف‌تر از یک سال قبل



 قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (چهارشنبه، ۹ فروردین ماه) با ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته در بازار تهران ۳۲ میلیون تومان معامله شد.

     

به گزارش صبح ساحل،  هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران در ساعت ۱۵ و ۱۵ دقیقه امروز معادل ۳۲ میلیون تومان داد و ستد شد.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز گذشته ۲۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش شد؛ همچنین نیم‌سکه ۱۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، ربع‌ سکه ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی هفت میلیون تومان قیمت خورد.

علاوه بر این، در بازار طلای تهران نرخ هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۶۸۷ هزار تومان و قیمت هر مثقال طلا ۱۱ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان اعلام شد.

بهای هر اُنس طلا در بازارهای جهانی یک‌هزار و ۹۶۳ دلار و ۸۳ سنت است.

  

  

روایت اکونومیست از سقوط ریال ایران 

اکونومیست با انتشار یک نمودار نوشت: اقتصاد ایران در وضعیت نامناسبی قرار دارد. همانطور که این نمودار نشان می‌دهد، در فوریه، ریال، واحد پول رسمی آن، به پایین‌ترین سطح تاریخ خود (۵۸۰۰۰۰ ریال دربرابر یک دلار) سقوط کرد. پول ملی ایران ۵۵ درصد ضعیف‌تر از یک سال قبل شد و ۹۴ درصد کاهش در طول یک دهه را تجربه کرد.
  
  
  
 
 در ادامه این مطلب آمده است: همانطور که این نمودار نشان می دهد، در فوریه، ریال، واحد پول رسمی آن، به پایین ترین سطح تاریخ خود (580000 ریال دربرابر یک دلار) سقوط کرد. پول ملی ایران 55 درصد ضعیف تر از یک سال قبل شد و 94 درصد کاهش در طول یک دهه را تجربه کرد.

از سوی سیگنال های منفی سیاسی هم موجب شد در بازار تقاضای احتیاطی شکل بگیرد. در کنار این می توان به خروج سرمایه از کشور اشاره کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها