پلیس فتا :

شهروندان برای انجام فعالیت های نیکوکاری، در دام فریبکاران اینترنتی گرفتار نشوند



رئیس پلیس فتا استان هرمزگان، با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ضمن توصیه به شهروندان، گفت: شهروندان برای انجام فعالیت های نیکوکاری، در دام فریبکاران اینترنتی گرفتار نشوند.

  

به گزارش صبح ساحل، سرهنگ احسان بهمنی ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، گفت: در ماه مبارک رمضان برخی از افراد شیاد و سودجو با طراحی سایت و تبلیغاتی که متاثر از احساسات مردم است در کانال و گروه های شبکه های اجتماعی(در قالب طرح ایتام و خیرین) اقدام به تشویق و ترغیب کاربران به همکاری و شرکت در امور خیریه و کمک به خانواده های کم بضاعت، نذورات و کمک های نقدی شهروندان را جمع آوری می کنند.

وی افزود: افراد با سوء استفاده از نام موسسه‌ های خیریه و کمک به خانواده های نیازمند و بی‌سرپرست از طریق صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی و درج تبلیغات در سایت ها با معرفی خود به عنوان عضوی از موسسه خیریه اقدام به فریب و درخواست کمک مالی کرده و مردم هم به واریز کمک های نقدی به این افراد می پردازند.

سرهنگ بهمنی تأکید کرد: برای کمک به نیازمندان از طریق موسسات شناخته شده و معتبر اقدام به واریز پول کنید تا در دام این فریبکاران گرفتار نشوید.

رئیس پلیس فتا هرمزگان اضافه کرد: از دیگر جرائم شایع، هدایت کاربران به صفحات جعلی بانک است که در این مورد مجرم ابتدا در کانال و گروه های اجتماعی با تبلیغات گمراه کننده کاربران و افراد خیر را برای واریز پول به درگاه‌های بانکی اما جعلی هدایت کرده و پس از وارد کردن اطلاعات بانکی توسط فرد خیر در این صفحه، مجرم در قدم بعدی با دسترسی به حساب اقدام به سرقت موجودی آن می‌کند.

این مسئول انتظامی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان فقط از طریق درگاه‌هایی که موسسه ها و مراکز معتبر برای کمک، ارائه کرده‌اند اقدام به واریز وجه کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها