مشخصات کامل خودرو شاهین اتوماتیک اعلام شد



با توجه به قرار گرفتن خودروی شاهین اتوماتیک در طرح یکپارچه عرضه خودرو، مشخصات این محصول از سوی شرکت خودروسازی سایپا اطلاع رسانی شد.

به گزارش صبح ساحل، شرکت خودروسازی سایپا مشخصات شاهین اتوماتیک را اعلام کرد. شاهین اتوماتیک یکی از خودروهای پرطرفداری است که در سامانه یکپارچه خودرو در دومین مرحله ثبت نام عرضه شده است.

شاهین نامی فارسی است كه در فرهنگ لغت دهخدا به نوعی پرنده‌ی شکاری از خانواده‌ی باز منتسب شده است و استایل مدل سدان به عنوان اولین خودروی تولید شده از این پلتفرم با الهام از این پرنده‌ی شكاری طراحی شده است.

این خودرو با استفاده از موتور ۱۴۹۷ سی سی M۱۵TC Turbo Charger، گیربكس دستی ۵ سرعته و طراحی بدنه با استفاده از فولادهای با استحكام بالا، به بازار عرضه شده است تا رقابت را در بازار خودروهای هم كلاس خود دو چندان نماید.

به‌زودی این خودرو با گیربکس اتوماتیک CVT تیپ‌ترونیک ۷ سرعته و امکاناتی جدید نظیر تزئينات داخلی كروم و تريم دورنگ، گارنيش عقب كروم، کروز کنترل، محدودکننده سرعت و مولتی مدیا با نمایشگر ۱۰ اینچ به بازار عرضه خواهد شد.


مشخصات فنی شاهین اتومات CVT

شرکت خودروسازی سایپا، اطلاعات فنی شاهین اتوماتیک CVT را منتشر کرد. این نسخه جدید شاهین، که در سال 1402 به بازار می‌آید، به گیربکس جدید CVT مجهز شده و قابلیت تعویض 7 دنده به صورت تیپ‌ترونیک را هم دارد.

طول خودرو، ۴۴۴۶ میلیمتر و عرض آن، ۱۷۷۱ میلیمتر و ارتفاع آن ۱۴۹۰ میلیمتر است. دو محور جلو و عقب خودرو، ۲۶۵۰ میلیمتر و وزن خالص آن 1320 کیلوگرم است. حجم صندوق عقب، ۴۲۲ لیتر گزارش شده و خودرو دارای استاندارد آلايندگي یورو 5 است. گیربکس این خودرو CVT تیپ ترونیک ۷ سرعته بوده و چهار سیلندر است.

شاهین CVT در قسمت فنی، هیچگونه تغییری نسبت به شاهین دنده‌ای G نداشته و فقط وزن خالصش، حدود 50 کیلوگرم افزایش یافته است. ضمن اینکه مصرف ترکیبی خودرو نیز که در شاهین دنده‌ای معادل 7.5 لیتر بوده، در شاهین CVT به حدود 7.2 لیتر رسیده است. تمامی امکاناتی که در شاهین G به کار رفته، برای شاهین CVT نیز استفاده شده اما سایپا علاوه بر آنها، چندین آپشن جدید نیز به شاهین CVT افزوده که عبارتند از:

آنتن کوسه‌ای
تزیینات کرومی بدنه و کابین
کفپوش سه بعدی
مانیتور 10 اینچی جدید (که جایگزین مانیتور 7 اینچی شده)
سیستم کنترل کشش یا TCS
سیستم کنترل پایداری یا ESC
سیستم کمکی حرکت در سربالایی یا HSA
تغییر پیشرانه شاهین CVT در سال 1402

در شاهین اتوماتیک، آپشن‌هایی مثل دستگیره‌ها، جلوپنجره و گارنیش پشت خودرو کروم کاری شده، همچنین داشبورد داخلی دو رنگ طراحی شده است و خودرو با گیربکس CVT عرضه می شود.

شرکت تولیدکننده این گیربکس شرکت پانچ بلژیک است که در دنیا صاحب سبک است و در بازارهای جهانی حضوری فعال دارد. تست‌های صحه‌گذاری محصول انجام شده و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال، تمامی تست‌ها و فرآیند شماره‌گذاری این خودرو انجام شود و طبق برنامه زمان‌ بندی عرضه محصول از اردیبهشت‌ماه 1402 آغاز شود.

تجهيزات ايمني شاهین اتوماتیک

مجهز به سیستم ترمز TCS+ESC+HSA

مجهز به سیستم ترمز ABS+EBD+BAS

کیسه هوای راننده و سرنشین جلو

سیستم ضد سرقت (Immobilizer)

سیستم هشداردهنده امنیتی

كمربند ايمنی پيش كشنده با مكانيزم كاهنده نيرو

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها