آغاز جمع‌آوری سگ‌های بی‌پناه در قشم



شهردار قشم از آغاز عملیات جمع‌آوری سگ‌های بی‌پناه از سطح این شهر و انتقال آنها به مرکز نگهداری و ساماندهی این حیوانات خبر داد.     

    

میرداد میردادی روز یکشنبه گفت: در نخستین روز از طرح جمع آوری سگ های بی پناه در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷ قلاده سگ بدون هیچگونه آسیبی از سوی واحد خدمات شهری شهرداری قشم جمع آوری و به مرکزی خارج از این شهر انتقال داده شدند.

وی توضیح داد: با توجه به افزایش تعداد سگ های بی پناه و مزاحمت های این حیوانات برای قشموندان، ایجاد آلودگی های محیطی در سطح شهر و کنترل بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان و همچنین درخواست های مکرر شهر قشم در جهت رفع معضل سگ های بی پناه که وظیفه ذاتی و انسانی شهرداری است، درصدد هستیم در اسرع وقت با ساماندهی اصولی این سگ ها، آسیبی به قشموندان نرسد.

شهردار قشم اضافه کرد: در این طرح در کنار نیروهای واحد خدمات شهری شهرداری از پیمانکار مجرب با ابزار مخصوص که به صورت اصولی فرآیند زنده گیری را بدون کوچکترین آسیبی به این حیوانات انجام می دهد، استفاده شده است.

میردادی ادامه داد: در اجرا و برگزاری این طرح جمع آوری روزانه حداقل ۲۰ قلاده سگ هدف گذاری شده و در حال حاضر بیش از ۲۵۰ قلاده سگ در جان پناه آراد قشم نگهداری و پناه داده‌ شده‌اند.

وی اظهار کرد: فرآیند انتقال، نگهداری، تزریق واکسن، عقیم سازی زیر نظر متخصصان در پناهگاه انجام شده و این طرح تا زمان رسیدن به نتیجه مورد نظر متناسب با اقتضائات زیست‌ محیطی و آسایش قشموندان ادامه دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها