معاون وزیر خارجه عربستان سعودی سفیر جدید آمریکا را پذیرفت



ولید الخریجی، معاون وزیر امور خارجه عربستان روز یکشنبه مایکل راتنی سفیر جدید آمریکا در پادشاهی را پذیرفت.

به گزارش صبح ساحل، دو طرف روابط دوجانبه بین دو کشور و راه های تقویت آن را مورد بررسی قرار دادند. در بخشی از این دیدار، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت و معاون وزیر امور خارجه ضمن خیر مقدم به سفیر، برای وی در انجام وظایف جدید آرزوی موفقیت کرد.

در چارچوب همکاری‌های منطقه‌ای، دو کشور روز یکشنبه بیانیه‌های مشترکی از طریق وزارت امور خارجه منتشر کردند که در آن از نیروهای مسلح سودان و نیروهای پشتیبانی سریع برای ادامه گفتگوها برای دستیابی به توافق بر سر تمدید آتش‌بس که قرار است ساعت 21:45 به پایان می‌رسد، دعوت شوند. به وقت خارطوم در 29 می. دو کشور در 6 مه به تسهیل کننده فراخوان برای آتش بس شدند و در آن زمان از آغاز مذاکرات پیش از مذاکره در جده استقبال کردند.

سعود السطی معاون سیاسی وزیر در هفته اول اردیبهشت با سفیر تازه منصوب شده آمریکا به منظور بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی دیدار کرد. سفیر ایالات متحده در 27 آوریل استوارنامه خود را رسما به عبدالمجید السماری معاون وزیر عربستان در امور پروتکل تقدیم کرد. راتنی توسط جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، نامزد شد و سنای ایالات متحده او را به عنوان سفیر در پادشاهی در 14 مارس تایید کرد.

راتنی در زمان نامزدی خود در ماه مارس گفت که متعهد به "مشارکت قوی و پایدار ایالات متحده و عربستان سعودی است که منافع ایالات متحده را ارتقا می دهد و ارزش های ایالات متحده را منعکس می کند. راتنی قبل از تصدی سمت خود به عنوان سفیر، به عنوان سرپرست معاونت در مؤسسه خدمات خارجی وزارت امور خارجه ایالات متحده خدمت می کرد. وی پیش از این به عنوان کاردار سفارت آمریکا در اورشلیم و سرپرست معاونت معاون وزیر امور خارجه در امور شام و اسرائیل و فلسطین فعالیت می کرد. او همچنین فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه بود.

راتنی در اوایل کار خود به عنوان سرکنسول ایالات متحده در اورشلیم و معاون دستیار وزیر رسانه های بین المللی در دفتر امور عمومی وزارت امور خارجه خدمت می کرد.ابی زید ماموریت خود را در سال 2021 به پایان رساند و مارتینا استرانگ معاون رئیس و کاردار تا پایان ماموریت خود در آوریل 2023 خدمت کرد.

منبع: عرب نیوز

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها