ارسال ۲۱۳۹ اثر به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی



دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی گفت: در این جشنواره ۲۱۳۹ اثر از ۳۳۶ عکاس به جشنواره ارسال شد.
    
  
به گزارش صبح ساحل، مهدی زابل‌عباسی امروز ۸ خردادماه، در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی که در فرهنگسرای جهاد دانشگاهی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی با یک تماس تلفنی از سوی حسین‌زاده، مدیرکل ارشاد خراسان رضوی، در آذر ماه شروع شد. پروسه با برخی مشکلات مواجه بود.

وی بیان کرد: سال‌های گذشته بخش بین‌المللی را نداشتیم و اگر هم داشتیم بسیار کمرنگ و از حدود یک یا دو کشور بود. آنچه در این جشنواره اتفاق افتاد، متمرکز شدن بر بخش بین‌المللی بود که موجب شد از ۱۲ کشور عراق، ترکیه، بنگلادش، قطر، عربستان، اندونزی، افغانستان، پاکستان، هند، مصر، عمان و آلمان اثر داشته باشیم.

زابل‌عباسی گفت: در مجموع ۲۱۳۹ اثر از ۳۳۶ عکاس به جشنواره ارسال شد. در جشنواره‌های قبل تعداد اثر برای ارسال از طرف عکاس بین ۲۰ تا ۳۰ اثر بود، اما ما طبق قوانین فدراسیون جهانی که تعداد آثار هر فرد باید بین ۴ تا ۵ اثر باشد، تعداد را کاهش دادیم. کیفیت آثار برای ما بسیار مهم بود، بنابراین هر فرد می‌توانست برای هر دو بخش عکاسی با دوربین حرفه‌ای و موبایل ۱۰ اثر ارسال کند. با وجود این کار باز هم تعداد آثار بیشتر از دوره قبل بود.

دبیر دوازدهمین جشنواره بین‌المللی عکس رضوی خاطرنشان کرد: طبق داوری که در دو مرحله انجام شد، ۸۴ اثر به نمایشگاه راه پیدا کردند. چیدمان بخش داوری به گونه‌ای بود که بدون خطا و بسیار حرفه‌ای و تخصصی انجام شد.

وی افزود: ما به دنبال آسیب‌شناسی مواردی بودیم که در دوره‌های پیش ایجاد شده بود. این موارد را در این دوره شناسایی کردیم تا دیگر تکرار نشود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها