ادعای معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی:

خرید تضمینی گندم به ۸.۵ میلیون تن می‌رسد



معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: امسال برآورد می شود که میزان خرید گندم از کشاورزان به ۸.۵ میلیون تن برسد.

به گزارش صبح ساحل، «علیرضا مهاجر»، معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارها، گفت: این طرح با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت جهاد کشاورزی در ۲۲ استان کشور در حال اجراست.

وی افزود: این طرح از حدود ۶۷۰ هزار هکتار در سال شروع شده، امسال این عدد به ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار رسیده است.

معاون وزیر در امور زراعت ادامه داد: برنامه این است که میزان تولید در واحد سطح در این ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار افزایش پیدا کند.

به گفته مهاجر، یک هزار کارشناس کشاورزی را از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی با کمک ستاد اجرایی در قالب این طرح به کار گرفته‌ایم.

وی میزان تولید گندم در کشور را بالای ۱۲ میلیون تن عنوان کرد و گفت: برآوردها حاکی از آن است که ۸.۵ میلیون تن خرید گندم در کشور داشت.

گفتنی است؛ معاون بازرگانی تعاون روستایی هرمزگان از افزایش ۵۰ درصدی خرید تضمینی گندم توسط شبکه تعاون روستایی این استان از کشاورزان هرمزگانی خبر داده و گفته که یش از 58 هزار تن گندم طی سال زراعی جاری از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 50 درصد افزایش یافته است. به گفته وی، با توجه به افزایش سطح زیر کشت که طی سال زراعی جاری رخ داده انتظار می‌رود میزان تولید گندم در استان هرمزگان از مرز 60 هزار تن عبور کند. ماندگاری با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی خرید گندم تضمینی مباشرتی تعاون روستایی هرمزگان، بیان کرد: میزان خرید تضمینی گندم تا پایان روز هفتم خردادماه به 58 هزار 300 تن رسیده که این میزان خرید توسط شبکه تعاون روستایی نسبت به سال گذشته با رشد 50 درصدی و نسبت به سال 1400 با رشد حدود 2 و نیم برابری روبه‌رو بوده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها