از ابتدای امسال تا نیمه خرداد ماه؛

بیش از چهار میلیون مسافر و گردشگر از طریق بنادر قشم رفت و آمد کردند



مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: چهار میلیون و 158 هزار و 385 نفر مسافر و گردشگر از ابتدای امسال تا نیمه خرداد ماه جاری، از طریق بنادر قشم رفت و آمد کردند.

به گزارش صبح ساحل، «علی اشتری»، مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: از ابتدای امسال تا نیمه خرداد ماه جاری، چهار میلیون و 158 هزار و 385 نفر مسافر و گردشگر از طریق بنادر قشم رفت و آمد کرده‌اند که این میزان رفت‌وآمد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است. 

وی با اشاره به افزایش ۶ برابری تردد شناورها به بنادر قشم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ادامه داد: از این تعداد مسافر و گردشگر 2 میلیون و 89 هزار و 699 نفر وارد جزیره قشم شده و 2 میلیون و 68 هزار و 686 نفر از جزیره قشم خارج شده‌اند. 

مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم با بیان اینکه به طور معمول ایام نوروز امسال پیک سفرها به جزیره قشم بوده است، گفت: شروع پیک دوم سفرها همه ساله با پایان فصل تابستان شروع می‌شود که شرایط حاکی از افزایش سفرها نسبت به سال گذشته و لزوم آمادگی ارایه خدمات مناسب‌تر در آینده را دارد. 

اشتری در بخش دیگری به آخرین وضعیت حوزه تخلیه و بارگیری کالاها از بنادر تجاری قشم اشاره کرد و افزود: در 75 روز ابتدای سال جاری یک میلیون و 653 هزار و 114 هزارتن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بنادر تجاری قشم تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش به ثبت رسیده است.

جابه‌جایی یک‌هزار و 35 کانتینر در بنادر تجاری قشم 

وی میزان ترانزیت نفتی از طریق بنادر قشم نسبت به مدت مشابه سال گذشته را 100 درصد، ترانزیت غیرنفتی 66 درصد، صادرات نفتی 10 درصد و صادرات غیرنفتی را نیز 2 برابر و میزان ترانشیپ را نیز بیش از ۱۰ برابر اعلام کرد. 

به گفته مدیر اداره بنادر و دریانوردی قشم؛ همچنین در این بازه زمانی یک‌هزار و 35 کانتینر در بنادر تجاری قشم تخلیه و بارگیری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 103 درصد رشد را نشان می‌دهد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها