خبرهای سلامت

راه‌اندازی ۱۶ دستگاه دیالیز جدید در بندرعباس
استاندار هرمزگان با اشاره به ضرورت تمرکز بر تأمین تجهیزات و نیروی انسانی همزمان با ساخت مراکز درمانی جدید گفت: شمار دستگاه‌های دیالیز جدید و پیشرفته در بندرعباس به ۱۶ رسید.
پایان مهلت ۱۰۰ بیمارستان‌ دارای اخطار ایمنی
معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه پروانه ۱۰۰ بیمارستان به‌ دلیل عدم رفع مشکلات، تمدید نشده و این بیمارستان‌ها به سرعت در حال انجام اقدامات لازم هستند، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ارزیابی بیمارستان‌ها در اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۳ انجام می‌شود.
«بیماری ام جی» چیست؟
بیماری «ام جی» یا «میاستنی گراویس» که نام آن از دو واژه میاستنی (به معنی ضعف عضله) و گراویس به معنی سنگین یا وخیم تشکیل‌شده است، یک اختلال خود ایمنی است که سیستم دفاعی بدن به بافت‌های خودی حمله کرده و سبب ضعف عضلات با درجات متفاوت می شود. این بیماری که در افراد به سختی قابل تشخیص است ممکن است هر رده سنی را درگیر کند .طبق آمار منتشر شده ای بیماری به طور کلی ازهر ۱۰۰ هزار نفر، ۱۴ را مبتلا می کند. اگرچه میزان شیوع بیماری در آقایان در دهه‌های هفتم و هشتم زندگی افزایش می‌یابد اما در در بین خانم های جوان مابین سنین 20تا 40 سالگی شایع تر است. این بیماری که عضلات ارادی را بدن را درگیر می کند به سایر عضلات غیرارادی مانند قلب آسیبی وارد نمی کند. بیماری نادر ام جی جزو اختلال‌های ژنتیکی محسوب می‌شوند، و حتی اگر علایم آن‌ها خیلی زود ظاهر نشود، در تمام دوران زندگی یک فرد، با او همراه خواهند بود.

بیشتر