03

تیر

1405


سیاسی

بین الملل

08 خرداد 1405 21:00 0 کامنت

به گزارش صبح ساحل، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد قزاقستان آمادگی خود را برای دریافت ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران در صورت دستیابی تهران و واشنگتن به توافق، اعلام کرده است.

رافائل گروسی در گفت‌وگویی با روزنامه فایننشال تایمز که امروز منتشر شد، اعلام کرد این پیشنهاد در دیدار این هفته «قاسم‌جومارت توقایف» رئیس جمهور قزاقستان با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح شد. 

قزاقستان در حال حاضر میزبان یک بانک اورانیوم غنی‌شده با غلظت پایین تحت کنترل بین‌المللی است. این مرکز ذخیره‌سازی در سال ۲۰۱۷ با همکاری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افتتاح شد.

پیش از این، روسیه نیز برای نگهداری اورانیوم غنی‌شده ایران ابراز آمادگی کرده بود. با این حال، مقامات کشورمان هرگونه انتقال مواد غنی‌شده به خارج از کشور را رد کرده‌اند.

ابراهیم عزیزی، رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ایران امروز بر موضع کشورمان در این خصوص تاکید کرد. او در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ریانووستی گفت: «اصلاً بنایی برای اینکه اورانیوم‌های غنی شده ما مورد انتقال قرار بگیرد، نیست. ما قصد نداریم اورانیوم خود را به کشور ثالث یا میانجی یا جای دیگری منتقل کنیم.»

منبع: رویترز

دیدگاه ها (0)
img
img img
خـبر فوری:

۱۳ و ۱۴ تیر استان تهران و ۱۵ تیر کل کشور تعطیل است