مهر را با مهربانی شروع کنیم


نویسنده: عبداسلام جمالی

«شکرانه بازوی توانا
بگرفتن دست ناتوان است»
شاید هیچ کدام از ماه‌های سال حتی در تقویم‌های مختلف دنیا نامی به زیبایی مهر وجود نداشته باشد. ماهی که معنای مهربانی می‌دهد و وجودش سرشار از خاطره‌های شیرین و زیبا برای همه‌ی کسانی دارد که رفتن به مدرسه در اول مهر را تجربه کرده‌اند.
مهر، ماه تحول و تولد است، ماهی است که دروازه‌های جدیدی از علم و معرفت و دوستی و نور و روشنایی به روی فرزندانمان باز می‌شود. ‌اولین روزی است که رسما  اجتماعی شدن را تجربه می‌کنند و در دنیایی بزرگ‌تر از خانواده قدم می‌گذارند و با ورود کودکان همسن و سال به دنیای زیبای کودکی فرزندانمان دنیای آن‌ها زیباتر و شیرین تر می‌گردد.
سعی کنیم مهر برای همه فرزندان این سرزمین شیرین،زیبا و خاطره انگیز باشد.
مهربانی و بخشندگی را که صفاتی الهی است بین بندگانش  تکثیر کنیم و سعی کنیم گل واژه‌های لبخند بر روی لبان همه‌ی کودکان این سرزمین شکوفا گردد. ‌مبادا کودکی که با هزاران شور و شوق شب اول مهر را به صبح می‌رساند بدون کفش و کیف و لباس یا با لباس و کفش و کیف کهنه در جمع همسالان خود حاضر گردد و به علت فقر پدرهای تهی‌دست و بی‌بضاعت‌شان انگشت نمای دوستان و همسالانشان شوند که در آن صورت بهار کودکیشان به خزانی بی بَر و بی روح تبدیل خواهد شد و در آن صورت از مهر که سنبل مهربانی و زیبایی است بر دل نازک و روح لطیفشان خاطراتی جز غم و درد و اندوه نقش نخواهد بست.
بیاید در این شرایط وخیم اقتصادی یاریگر پدران و مادرانی باشیم که از شرمندگی توان نگاه کردن به چشمان معصوم و بی گناه کودکان دلبند خود را ندارند.‌
و چه زیبا گفت رسول مهربانی و پیامبر رحمت که سلام و درود خدا بر او و خاندان و اصحابش باد که هر کس غمی از غم‌های این دنیا از دل برادر مسلمانش بردارد خداوند کریم و بخشنده در روز قیامت غمی از غم‌های آخرت را از او بر خواهد داشت.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها