کلاهبرداری زن 40 ساله در بندرعباس با وعده اخذ تسهیلات کم بهره از بانک‌ها؛

دلال وام به دام افتاد



زن جوان در بندرعباس،خود را یکی از افراد بانفوذ بانک‌ها معرفی  و 30 میلیارد ریال کلاهبرداری کرد. این حقه‌باز 40 ساله با وعده اخذ تسهیلات قرض‌الحسنه با  سود 4درصدی، توانسته بود پس از دریافت مدارک لازم تسهیلات وام بانکی از  13 نفر از آشناییان، خود را از دید آن‌ها مخفی کند. با ثبت شکایت‌های مالباختگان، کارگاهان‌پلیس، پس از تحقیقات و جستجو موفق شدند او را  هفته گذشته در شهرستان میناب به دام قانون بیاندازند. 
  
انتظار 
اواخراسفندماه ‌سال گذشته، یک زن‌ خانه‌دار، به فامیل‌ها و همسایگان از نفوذ خود در بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در سطح استان سخن گفت و با چرب‌زبانی ادعا کرد که می‌تواند به‌راحتی از طریق هم‌دست و رابط خود در این مراکز، وام‌های فوری و بدون نوبت اخذ کند، تعدادی از افراد ساده‌لوح، فریب ظاهر و بیان او را خوردند و با دادن مدارک لازم  منتظر وام خود شدند، غافل از اینکه این کلاهبردار با مدارک آن‌ها تسهیلات وام دریافت کرده وبه آن‌ها پرداخت نکرده است .
  
پرداخت وام با سود 4درصد
فرمانده انتظامی هرمزگان در رابطه با این پرونده گفت: در پی وصول شکایت ۱۳ نفر از شهروندان بندرعباسی، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت. 
سردار علی‌اکبر جاویدان با بیان اظهارات شاکیان ادامه داد: متهمه پس از خارج و تکثیر کردن تعدادی فرم از بانک‌ها و موسسات به بهانه‌های مختلف، از شاکیان که بیشتر از اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه بودند درخواست کرده بود به امید دریافت تسهیلات برگه‌های وام را تکمیل و به‌همراه تعدادی مدارک و عکس تحویل او دهند. وی ادامه داد: این فرد در ابتدا برای خوش‌حسابی و موجه نشان دادن خود به تعدادی از فریب‌خوردگان بعد از یک ماه وام را  با سود 4 درصد یا قرض‌الحسنه پرداخت کرده بود. 
  
وام‌دهنده در زندان  
سردار جاویدان با اشاره به اینکه پس از جلب اعتماد بقیه شاکیان و با توجه به شرایط ایده‌آل وام یادشده؛ تعداد متقاضیان به‌مرور زمان زیاد شده و به تعداد ۱۳ نفر رسید تصریح کرد: متهمه پس ‌از اینکه موفق به کلاهبرداری به میزان مبلغ حدود ۳۰ میلیارد ریال شد، خود را از دید مالباختگان مخفی و متواری شد. فرمانده انتظامی هرمزگان اذعان کرد: در این زمینه در اجرای دستور قضایی شناسایی محل اختفا و دستگیری متهمه یادشده به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری محول و با بهره‌گیری از اقدامات فنی و همکاری مشترک پلیس آگاهی و سازمان اطلاعات انتظامی استان محل اختفای این شخص در شهرستان میناب شناسایی و در یک عملیات پلیسی نامبرده دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به پلیس آگاهی در بندرعباس منتقل شد. سردار جاویدان خاطرنشان کرد: متهمه در بازجویی‌های اولیه به بزه ارتکابی معترف و پس از اعزام به دادسرا با صدور قرار تأمین مناسب به زندان مرکزی بندرعباس معرفی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها