شعله‌های آتش در بازار قدیمی قشم



بازار قدیم جزیره قشم در آتش سوخت و تا ظهر دیروز اطفا حریق ادامه داشت. رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی قشم  بابیان اینکه ساعت 4 و 32دقیقه بامداد چهارشنبه حادثه آتش‌سوزی در پاساژ شماره یک (مدنی) محدوده بازار قدیم به سامانه ۱۲۵ اعلام شد، گفت: بلافاصله مأموران سه ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروهای پشتیبانی به کانون حادثه اعزام شدند، دراین‌ارتباط  48 نیرو عملیاتی آتش‌نشانی قشم، همچنین 12 نیرو آتش‌نشانی از بندرعباس همچنین آتش‌نشانان  شهرداری‌هاو دهیاری مناطق دیگر  در این حادثه درگیر شدند. نجم الدین فریدونی بابیان اینکه زمان دقیق حریق مشخص نیست، اظهار داشت: بر اساس شواهد، شعله آتش در ساعات پایانی دریکی از مغازه‌های پاساژ رخ‌داده  که تمام مغازه‌ها را فراگرفته است که ساعت چهار صبح، نگهبان با دیدن آتش، آتش‌نشانی را در جریان قرارداد.وی افزود: سه گروه آتش‌نشانی از منطقه آزاد قشم و دو پالایشگاه قشم پس از اطلاع به محل حادثه اعزام شدند که خاموش کردن آتش همچنان ادامه دارد. وی از کنترل آتش و جلوگیری از پیشروی حریق به ساختمان‌های اطراف خبر داد و گفت:علت وقوع این آتش‌سوزی از سوی کارشناسان در حال بررسی است.
  
 مجروحان حادثه 
به گفته سید محمود احمدی رئیس بیمارستان تخصصی پیامبر اعظم(ص) قشم، بیمارستان پیامبر اعظم (ص) این شهرستان به‌منظور ارائه خدمات درمانی فوری به مصدومان احتمالی، جلسه ستاد بحران را تشکیل داد و تمامی بخش‌ها و واحدهای درمانی آن در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفتند. 
تا ساعت 14 دیروز،براثر وقوع این آتش‌سوزی هفت نفر (چهار آتش‌نشان، یک پلیس و ۲ نفر از کسبه) در این بیمارستان به‌صورت سرپایی پذیرش شدند.این افراد در اثر استنشاق دود حاصل از آتش‌سوزی دچار مشکل تنفسی شده و هیچ‌یک از مصدومان این حادثه دچار سوختگی نشده بودند.
    
 برقراری امنیت در محل حادثه 
فرمانده انتظامی شهرستان قشم نیز با اشاره از برقراری امنیت کامل با حضور پلیس  در ساعت‌های اولیه وقوع آتش‌سوزی در پاساژ و بازار قدیم قشم افزود: در همان ساعت‌های اولیه وقوع این آتش‌سوزی، مأموران انتظامی این شهرستان مرزی بلافاصله در محل حضور پیدا کردند. سرهنگ علی‌اکبر مرادی بابیان اینکه بلافاصله یک پست فرماندهی در نزدیک‌ترین محل وقوع این حادثه فعال شد، ادامه داد: برقراری نظم و امنیت، محافظت از اموال مردم و بازاریان، اماکن و تأسیسات و همچنین ساماندهی رفت‌وآمد خودروها و امدادرسانی در محل وقوع این آتش‌سوزی از اقدامات پلیس در این بازار به شمار می‌آید.وی با اشاره به اینکه به‌محض وقوع این حادثه و اعلام آماده‌باش ۱۰۰ درصدی، عوامل انتظامی به محل اعزام شدند، گفت: علاوه بر وظایف ذاتی، امنیت و آرامش کسبه و بازاریان، پیشگیری از سرقت در بازار و ارسال امکانات پشتیبانی به محل حادثه انجام‌شده است.

منتظر تایید: 1
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها