جراحی موفقیت‌آمیز پیچ‌خوردگی تخمدان دختربچه ۳ ساله در بیمارستان کودکان بندرعباس


نویسنده: معصومه نعمتی

در یک اقدام سریع و اورژانسی، دختربچه ۳ سال و ۱۰ ماهه‌ای که از درد شدید شکمی رنج می‌برد، در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان بندرعباس تحت عمل جراحی پیچ خوردگی تخمدان قرار گرفت.


به گزارش صبح ساحل، این کودک که از صبح روز قبل دچار درد شکمی شده بود، در سونوگرافی انجام شده، مشکوک به پیچ خوردگی تخمدان تشخیص داده شد. با توجه به حساسیت بالای این بیماری و خطر از دست رفتن تخمدان در صورت عدم درمان به موقع، تیم جراحی بلافاصله وارد عمل شدند.


عمل جراحی این کودک توسط دکتر سعیده مجیدی، فوق تخصص جراحی اطفال، و با همکاری متخصص بیهوشی، دکتر سید محمد ابطحی، ساعت ۱:۳۰ بامداد سه شنبه سوم مهرماه انجام شد.


خوشبختانه این عمل جراحی با موفقیت به پایان رسید و کودک پس از یک و نیم روز با حال عمومی مساعد از بیمارستان مرخص شد.
دکتر سعیده مجیدی در خصوص این بیماری توضیح داد: پیچ خوردگی تخمدان یا تورشن تخمدان، وضعیتی است که در آن تخمدان به دور رگ‌های خونی خود پیچ خورده و خون‌رسانی به آن مختل می‌شود. این وضعیت در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع می‌تواند منجر به مرگ بافت تخمدان و از دست دادن آن شود.


مجیدی افزود: پیچ خوردگی تخمدان یک بیماری اورژانسی است که نیاز به تشخیص سریع و اقدام فوری دارد. به همین دلیل، عمل جراحی این کودک به صورت اورژانسی و در کمترین زمان ممکن انجام شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها