حمله هوایی شدید رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت



ارتش رژیم صهیونیستی عصر امروز مناطقی از جنوب لبنان را هدف حملات سنگین هوایی قرار داد.

به گزارش صبح ساحل، رژیم صهیونیستی شامگاه امروز بخش‌هایی از ضاحیه جنوبی بیروت، پایتخت لبنان را هدف حملات سنگین هوایی قرار داد. منابع خبری کانون اصلی این حمله را منطقه «حاره حریک»اعلام کردند.

جزئیات حمله؛ بمب‌های سنگر شکن برای ساختمان‌های مسکونی

منابع اسرائیلی گزارش دادند که ارتش این رژیم در بمباران ضاحیه بیروت از بمب‌های ۲ هزار پوندی سنگرشکن (حدود یک تن)  استفاده کرده است. در این حمله که با استفاده از جنگنده‌های اف-۳۵ صورت گرفته، دستکم ۶ ساختمان مسکونی به طور کامل با خاک یکسان شده‌ است. خبرگزاری فلسطینی سمانیوز نیز از ۱۰ بار بمباران بیروت از سوی ارتش رژیم اشغالگر خبر داده است. 

رسانه‌های لبنانی هم از ویرانی کامل ساختمان‌ها و شهید و زخمی شدن شماری از شهروندان این کشور بر اثر حملات پیاپی و بسیار شدید رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت خبر دادند.

«امیر بوخبوط» روزنامه نگار صهیونیستی این حمله را یکی از بزرگترین حملاتی دانست که بیروت پس از سال ۲۰۰۶ شاهد آن بوده است و تصریح کرد که میزان دود برخاسته از ساختمان‌ها، شدت حمله و میزان اصرار بر حملات، بی سابقه است.

خبرنگار الجزیره هم گزارش داد: ما نمی‌خواهیم اغراق کنیم، اما آنچه رخ داد یک قتل عام بزرگ است. المنار  هم اعلام کرد در حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی لبنان تاکنون دو نفر به شهادت رسیده و ۷۶ نفر زخمی شدند.

ادعای  ترور شخصیت مهم/ سیدحسن نصرالله در سلامت است

به فاصله کوتاهی از بمباران بیروت شماری از خبرگزاری‌ها مدعی شدند هدف این حمله ترور سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان است. کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد، بیروت به شدت بمباران شده است و شنیده‌ها حاکی از ترور یک شخصیت مهم است. 

 «آلموگ بوکر» روزنامه نگار صهیونیستی در توییتی هدف از این حملات، را سید حسن نصر الله دبیرکل حزب الله لبنان اعلام کرد. همزمان با افزایش ادعاهای ضدو نقیض، رسانه‌های معتبر جهان آن را تکذیب کرده و از سلامت دبیرکل حزب الله خبر دادند. 

نیویورک تایمز به نقل از ۲ مقام اسرائیلی و ۲ مقام امریکایی که خواستند نامشان فاش نشوند اعلام کرد هدف بمباران امروز در بیروت سید حسن نصرالله بود اما هنوز مشخص نیست که آیا در زمان این حمله وی در ساختمان‌های مورد حمله حضور داشته یا نه.

اسکای نیوز هم به نقل از منابع نزدیک به حزب‌الله خبر داد «سید حسن نصرالله» در مکانی امن حضور دارد.

منابع امنیتی مقاومت هم گفتند که سید حسن نصرالله در یک مکان امن است و آنچه در رسانه های عبری منتشر می شود، صحت ندارد.

برخی از منابع عربی نیز اعلام کردند دبیرکل حزب الله در سلامت کامل به سر می برد و حزب الله به زودی بیانیه ای را در خصوص تجاوز امروز رژیم صهیونیستی به ضاحیه بیروت منتشر خواهد کرد. 

فرانس پرس به نقل از منابع نزدیک به دبیرکل حزب الله اعلام کرد سید حسن نصرالله بعد از حملات امروز اسرائیل به ضاحیه در سلامت و امان است.

در حالی که خبرنگار آکسیوس اعلام کرد که هدف حمله عصر جمعه ارتش اسرائیل به مقر حزب‌الله لبنان در منطقه ضاحیه، حسن نصرلله بوده است، منابعی به العربیه گفتند که «تلاش برای ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان ناکام مانده است»

 

منابع عبری مدعی ترور هاشم صفی الدین شدند 

به فاصله کوتاهی پس از تکذیب خبر هدف قرار گرفتن دبیر کل حزب الله منابع خبری از جمله شبکه سعودی الحدث مدعی ترور هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله و از فرماندهان ارشد این گروه شد که این خبر هم از سوی رویترز تکذیب و سلامت صفی‌الدین تایید شد.  حزب‌الله اعلام کرده است به زودی در این زمینه بیانیه‌ای صادر خواهد کرد. 

  

اسرائیل: نتایج حمله را اعلام می‌کنیم

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شد که مقر مرکزی حزب‌الله و مرکز فرماندهی این گروه مقاومت در قلب ضاحیه جنوبی بیروت مورد هدف حمله هوایی قرار گرفته است. بلافاصله تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش کرد «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بلافاصله پس از این حمله، جمع خبرنگاران را ترک کرد و از نیویورک با فرماندهی امنیتی در وزارت جنگ در تل‌آویو برای بررسی نتایج این حمله جلسه گذاشت.

 در حالی که برخی از رسانه‌های این رژیم، اعلام کردند تجاوز اخیر به ضاحیه، با شکست مواجه شده است، هاگاری مدعی شده است که تاکنون، هیچ تغییری در دستورات فرماندهی جبهه داخلی به وجود نیامده است. با این وجود باید هوشیاری حفظ شود و در صورت ایجاد هرگونه تغییر، این موضوع اعلام خواهد شد. این رسانه‌ها همچنین تاکید کردند که تل آویو، اندکی قبل از حمله به بیروت، این موضوع را به آمریکا اطلاع داده است.

وبگاه عبری واللا اعلام کرد که درب پناهگاه‌ها در تل آویو باز شده است. رادیو ارتش اسرائیل نیز گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی و گروه‌های امدادی در سراسر فلسطین اشغالی از بیم حمله گسترده حزب‌الله به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

وزارت جنگ اسرائیل اعلام کرد که  حمله به بیروت با هدایت مستقیم گالانت از اتاق فرماندهی انجام شد. روزنامه «یسرائیل هیوم» نوشت با احتمال پاسخ لبنان به حمله به ضاحیه، وضعیت آماده‌باش در فلسطین اشغالی حاکم شده است. همچنین به دستور شهردار تل‌آویو، پناه‌گاه‌های عمومی در تمام منطقه مرکزی و تل‌آویو باز شده است.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل از صدور افزایش سطح هشدار و تدابیر امنیتی برای همه سفارتخانه های اسرائیل درجهان خبر داد.

  

نخستین واکنش مقامات لبنانی به حملات امروز رژیم صهیونیستی

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان، با تاکید بر اینکه حملات امروز به ضاحیه بیروت نشان می دهد، اسرائیل هیچ اهمیتی برای درخواست جهانی آتش بس قائل نیست، گفت: جامعه بین المللی باید به تجاوزات رژیم اسرائیل و جنگ نسل کشی که علیه لبنان به راه انداخته پایان دهد. 

نتانیاهو

*تصویری از نتانیاهو که گفته می‌شود در حال تایید حمله امشب به بیروت است

امریکا تکذیب کرد

المیادین به نقل از رسانه‌های اسرائیلی گزارش داد که اسرائیل، ایالات متحده را مدت کوتاهی قبل از انجام حمله به ضاحیه بیروت، در جریان قرار داده است. این ادعا بلافاصله از سوی مقامات ارشد آمریکا تکذیب شد و آکسیوس به نقل از آن ها اعلام کرد که آمریکا هیچ اطلاعی از حمله به بیروت نداشته و گزارش‌هایی مبنی بر اینکه قبل از حمله به ما اطلاع داده شده، نادرست است. پنتاگون هم ادعا کرد که  آمریکا از بمباران امروز بیروت اطلاع  و نقشی در آن نداشته است.

  

واکنش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به جنایت تازه در ضاحیه

سفارت ایران در لبنان در واکنش به بمباران ضاحیهٔ بیروت با تاکید بر اینکه رژیم اسرائیل باز هم مرتکب قتل‌عام خونینی با حمله به محله‌های مسکونی پرجمعیت شد و با ارائهٔ توجیهات نادرست سعی در سرپوش گذاشتن بر جنایت وحشیانهٔ خود دارد، تصریح کرد: بدون شک این جنایت محکوم و تشدید خطرناک تنش‌هاست که قواعد بازی را تغییر می‌دهد و مجازات مناسب برای عامل آن لازم است.

عمار حکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق در واکنش به حملات به ضاحیه بیروت گفت: رژیم صهیونیستی با حمله هوایی به مناطق مسکونی در منطقه «حارة حریک» در قلب ضاحیه بیروت ویرانی گسترده‌ای در منطقه با تراکم بالای شهروندان بی‌گناه غیرنظامی به بار آورده و بار دیگر مرتکب جنایت تازه‌ای شده که به سیاهه سراسر ترور و جنگ این رژیم افزوده می‌شود.

سخنگوی انصارالله بمباران وحشیانهٔ حومهٔ بیروت را نشان‌دهندهٔ میزان ناامیدی و سرخوردگیِ دشمن در برابر صلابت و استواریِ مقاومت اسلامی در حمایت از غزه دانست و گفت: یقین داریم که ناامیدیِ دشمن بیشتر خواهد شد و شکست حتمی در انتظار اوست و انشاءالله او را در آستانهٔ نابودی قرار می‌دهد. همبستگی با لبنان برادر، مردم عزیز و مقاومت دلیرانه آن.

علی هاشم، خبرنگار ارشد الجزیره با تاکید بر اینکه این آغاز یک جنگ طولانی است، گفت: حومه جنوبی بیروت، محل سکونت حدود ۱ میلیون نفر است و همه آن‌ها حزب‌الله نیستند. این حمله به حزب‌الله نیست، بلکه به لبنان است و واضح است که تعداد کشته‌ها بیشتر از هر حمله دیگری خواهد بود. اسرائیل به دنبال جنگ است و این یک واقعیت است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها