دادستان عمومي و انقلاب رودان اعلام کرد :

برخورد قاطع با متصرفان زمين هاي ملی



صبح ساحل -حوادث//دادستان عمومي و انقلاب شهرستان رودان از برخورد قاطع با زمين خواران و متصرفان اراضي ملي در شهرستان رودان خبر داد.

رضا صفايي در گفتگو با (ايسنا) در رودان گفت: اراضي ملي به عنوان سرمايه ملي و مناطع طبيعي محسوب مي شوند و بايد از اين اراضي در مقابل متصرفان مراقبت کنيم و اجازه ندهيم کسي اين اراضي را تصرف کند.

وي افزود: به پرونده هاي زمين خواري و تصرفات با قيد فوريت رسيدگي مي کنيم و به هيچ شخص و يا اشخاصي اجازه تعرض به زمين هاي ملي را نخواهيم داد.دادستان عمومي و انقلاب شهرستان رودان به رفع تصرف زمين هاي ملي طي روزهاي گذشته اشاره کرد و گفت: در راستاي رفع تصرف زمين هاي ملي بيش از 3 هزار و 184 متر از اراضي ملي با ارزش ريالي بيش از 2 ميليارد و سيصد ميليون ريال توسط دادستاني رفع تصرف شد.

صفايي خاطر نشان کرد: همچنين در راستاي رفع تصرف از اراضي ملي منابع طبيعي نيز حکم تخريب 33 هکتار از اراضي ملي تصرفي به ارزش ريالي بيش از 13 ميليارد و 200 ميليون ريال صادر شده است و طي روزهاي آينده اين اراضي رفع تصرف مي شوند.

وي تصريح کرد: بايد ساير دستگاه هاي مرتبط در حوزه زمين هاي ملي با پيگيري هاي خود اجازه تصرف اين اراضي را به متصرفان ندهند و در مواردي نيز که تصرف صورت گرفته است سريعا به دادستاني اطلاع دهند.دادستان عمومي و انقلاب شهرستان رودان گفت: تصرف بستر رودخانه ها موجب ايجاد سيل و تخريب اراضي پايين دست مي شود و دستگاه هاي مربوطه نبايد اجازه تصرف حريم رودخانه ها را به افراد بدهند.صفايي افزود: منابع طبيعي، اداره حفاظت منابع آب، راه و شهرسازي، شهرداري و ديگر ادارات مربوطه توجه جدي به زمين هاي ملي و تصرفات داشته باشند و در صورتي که تصرفي صورت گرفت سريعا به دادستاني اعلام کنند و دادستاني نيز با قيد فوريت به اين پرونده ها بررسي مي کند و حکم صادر مي شود.

وي خاطر نشان کرد: در مجموع در دادستاني شهرستان رودان براي رفع تصرف 261 هکتار از اراضي ملي راي صادر شده است و اين زمين ها بايد رفع تصرف شوند که تاکنون 225 هکتار از اين اراضي رفع تصرف شده است و 36 هکتار ديگر نيز در مرحله اجراي حکم مي باشد.صفايي افزود: به تصرف کنندگان اراضي ملي و زمين خواران هشدار مي دهم که به طور قاطع و با قيد فوريت با آنها برخورد مي کنيم و اجازه نمي دهيم که زمين هاي ملي توسط اشخاص تصرف شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها