سند ۲۰۳۰ در نظام آموزشی کشور جایی ندارد



صبح ساحل-اجتماعی: وزیر آموزش و پرورش گفت:  رویکرد و محور اصلی نظام آموزشی کشور سند تحول بنیادین است و در این حوزه سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی ندارد.
به گزارش مهر، فخرالدین دانش‌ آشتیانی در جمع خبرنگاران به سند۲۰۳۰  اشاره و اظهار کرد: سند تحول بنیادین محور و اساس برنامه های آموزشی نظام آموزش و پرورش کشور است که با توجه به دیدگاه مقام معظم رهبری در این خصوص ما به ایشان اطمینان خاطر دادیم که اصل برای سند تحول بنیادین بوده و هرچیزی که مغایر آن باشد، جایگاه در نظام آموزشی کشور ندارد.
وی با بیان اینکه ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی رایگان بوده و نباید پولی به اجبار از اولیاء گرفته شود، افزود: با توجه به اینکه اعتبارات دولتی پاسخگوی هزینه برنامه ها جاری مدارس را ندارد، مدیران تنها در صورتی می توانند هزینه ای از اولیا دریافت کنند که به صورت شفاف محل مصرف و هزینه کرد آن را مشخص کرده باشند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش اعتبارات و بودجه آموزش و پرورش عنوان کرد: گرفتن هر گونه هزینه از اولیا تخلف بوده و با متخلفان آن به ‌شدت برخورد می ‌شود.وی با اشاره به قتل «آتنا اصلانی» دانش آموز ۷ ساله اردبیلی عنوان کرد: با وجود گستردگی برنامه‌ های وزارت آموزش و پرورش این مورد نادر است و ما پیگیر موضوع بوده و برخورد قاطع با فرد متخلف خواهیم داشت.دانش آشتیانی ادامه داد: بحث پیشگیری در نظام تعلیم و تربیت دارای دو بخش ارتباط مکانیکی و ارگانیکی بوده که باید ارتباط خشک و بی روح مکانیکی از نظام آموزشی ما خارج شده و ارتباط ارگانیکی که مبتنی بر صمیمت و همدلی است جایگزین آن شود.
وی اضافه کرد: در همین راستا باید دانش آموزان را به درستی آگاه کرد که در این موارد بتوانند مسائل خود را بیان کرده و در مقابل گرفتن مشاوره و راهنمایی گشاده رو و با شهامت باشند؛ در این صورت به طور قطع دیگر

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها