ارتقاء روابط اقتصادی میان کشورها نیازمند بسترهای مناسب حمل و نقلی است



 صبح ساحل-اقتصادی:مدیرکل فرودگاه های هرمزگان گفت: افزایش روابط تجاری و اقتصادی در بین کشورها نیازمند ایجاد بسترهای مناسب حمل و نقلی می باشد و در این راستا فرودگاه از اهمیت ویژه و استراتژیک برخوردار است.
محمود امانی بنی در گفت وگو با ایرنا افزود: با پیگیری‌های انجام شده از 16 مرداد ماه شاهد انجام اولین پرواز در مسیر بندرعباس - مسقط و برعکس خواهیم بود.وی ادامه داد: این پرواز در روزهای دوشنبه هر هفته و توسط شرکت هواپیمایی کیش‌ایر در این مسیر انجام خواهد شد.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برنامه‌های دیگری نیز جهت افزایش پرواز در سطح فرودگاه‌های استان در دستور کار است که پیگیری و برقراری پروازهای بیشتر منوط به استقبال مردم خواهد بود.
فرودگاه بین المللی بندرعباس با روزانه 38 سورتی پرواز رفت و برگشت دارای پرواز به مقاصد آبادان، تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، یزد، رشت، کرمانشاه، اهواز، مشهد، چابهار، ساری، کیش، ابوموسی، سیری و دبی است.این استان دارای 13 فرودگاه است که از این تعداد تنها 6 فرودگاه در تملک و مورد استفاده شرکت فرودگاه ها قرار دارد.
سه فرودگاه شامل بندرعباس ، بندرلنگه و ابوموسی از 6 فرودگاه یاد شده عملیاتی بوده و سه فرودگاه پارسیان ، بستک و میناب به دلیل نداشتن دیوارهای حفاظتی غیرعملیاتی هستند.
لازم به یادآوری است، عمان روابط سیاسی خوبی با ایران دارد و بازار این کشور ازجمله بازارهای هدف تجار هرمزگانی است که فاصله نزدیک و کاهش هزینه های حمل ونقل، اشتراکات فرهنگی و مذهبی، علاقه مندی مردم عمان به تولیدات ایران، تجربه موفق بازرگانان هرمزگان در این کشور، اهمیت حضور تجار این استان در بازار عمان را بیشتر کرده است.
کشور عمان با برخورداری از 94.8 تولید ناخالص ملی، نرخ تورم 1.6 و 10 میلیارد دلار بدهی خارجی گزینه خوبی برای مبادلات تجاری با ایران است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها