احمد مرادی نماینده مجلس در آیین گرامیداشت روز خبرنگاردر استان خبر داد:

نرخ بیکاری در هرمزگان از 30 درصد هم بیشتر است



صبح ساحل-سیاسی:نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهم‌ترین اتفاق مراسم تحلیف، حضور نمایندگان 103 کشور دنیا بود، نه سلفی گرفتن نمایندگان با موگرینی، گفت: فکر می‌کنم به‌جز یک یا دو مورد از وزرای پیشنهادی که باید برای جلب اعتماد نمایندگان تلاش بیشتری کنند سایر وزرا رأی اعتماد را از اکثریت نمایندگان مجلس خواهند گرفت.
به گزارش ایسنا، احمد مرادی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار ضمن تبریک این روز، خود را آماده همکاری با خبرنگاران در زمینه‌های مختلف حوزه رسانه دانست و اظهار کرد: نام‌گذاری 17 مرداد به‌عنوان روز خبرنگار بهانه خوبی برای جمع شدن دور هم اصحاب رسانه و مسئولان برای بررسی و ارائه راهکار حل مشکلات جامعه است.
مشکلات حوز رسانه‌مان نسبت به دنیا پررنگ‌تر است
وی ادامه داد: مشکلاتی که خبرنگاران با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند از قبیل ممانعت از ورود خبرنگاران به برخی جلسات، عدم پاسخگویی به سؤالات آن‌ها و یا تهدیدهایی که از جانب مسئولین می‌شوند بیانگر آن است که علیرغم مدنی بودن جامعه، مشکلات حوزه رسانه‌ای آن نسبت به دنیا پررنگ‌تر است.نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مسئولان باید به‌واسطه رسانه‌ها پاسخگوی مردم باشند چراکه خبرنگاران حلقه اتصال بین مردم و مسئولان به شمار می‌روند.
خبرنگاران مصونیتی برای ورود به همه مسائل ندارند
مرادی خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس برای ورود به همه مسائل و اظهارنظر در زمینه‌های مختلف مصونیتی دیده شده است که این موضوع باید به حوزه رسانه و خبرنگاران نیز سرایت کند.
وی تصریح کرد: فعالیت یک خبرنگار نباید تنها به شرایط عادی و آرام محدود شود بلکه باید باانگیزه و تحول‌گرا باشد و بتواند در یک فضای مسموم و خشن همانند جنگ در یک موقعیت جغرافیایی و یا فقر و تنگدستی مردم در موقعیت جغرافیایی دیگر، رسالت رسانه‌ای خود را به بهترین شکل انجام دهد.
رسانه‌ها نباید به اختلافات میان
نمایندگان دامن زنند
این نماینده مجلس عنوان کرد: امروز هر بخش هرمزگان برای کشور دارای اهمیت است و جامعه رسانه‌ای باید به‌گونه‌ای فعالیت کنند که زمینه‌های تحول در حوزه‌های مختلف استان را فراهم سازند.مرادی با تأکید بر اهمیت نهادینه‌سازی فرهنگ مطالبه گری در استان هرمزگان بیان کرد:رسانه‌ها باید تلاش کنند به اختلافات میان مسئولین و نمایندگان مجلس دامن نزنند تا بتوانیم با احترام متقابل در راستای دفاع از حقوق مردم و تلاش در جهت توسعه و آبادانی استان صدای واحد باشیم.
نرخ بیکاری نیروهای بومی استان
از 30 درصد هم بیشتر است
وی با بیان اینکه سال گذشته برای جا انداختن این موضوع که نرخ بیکاری در هرمزگان بالای 30 درصد است بسیار هزینه کردم، ابراز کرد: اگر به آمار بیمه‌شدگان بومی در استان رجوع کنیم مطمئناً متوجه خواهیم شد نرخ بیکاری نیروهای بومی استان از 30 درصد هم بیشتر است.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از وضعیت به‌کارگیری نیروهای بومی در صنایع، پالایشگاه‌ها و آلومینیوم المهدی در بندرعباس، تصریح کرد: غیر از خبرنگاران، کسی نمی‌تواند در این زمینه ورود پیدا کرده و واقعیت‌ها را برای مردم بازگو کند.مرادی در پایان خاطرنشان کرد: گرایش فکری رسانه‌ها نباید در منافع مردم تأثیرگذار باشد و اگر این موضوع در جامعه رسانه‌ای نهادینه شود، قطعاً بسیاری از مشکلات مردم حل شدنی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها