مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

ساخت هشت فروند اسکله فلزی شناور در دست انجام است



صبح ساحل ، اقتصادی - مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در حال حاضر ساخت هشت فروند اسکله فلزی شناور ویژه شناورهای تفریحی در دست انجام است.

الله مراد عفیفی پور در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این شناورها با هزینه ای افزون بر پنجاه میلیارد ساخته می شوند و پیش بینی می شود یک فروند از آنها تا پایان سال در اسکله خور آذینی در شهرستان سیریک در شرق هرمزگان نصب شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار در شرق هرمزگان یک اسکله شناور ویژه شناورهای تفریحی نصب می شود، افزود: ساخت این اسکله ها در راستای توسعه گردشگری دریایی است.عفیفی پور خاطرنشان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از چند ماه پیش اقدامات لازم برای استقبال از میهمانان نوروزی علاقمند به سفرهای دریایی را انجام داده و هماهنگی های لازم نیز در ایجاد شده است.وی با بیان اینکه هرمزگان از دهه پایانی اسفند شاهد حجم بالای سفرهای دریایی است، گفت: امسال سه فروند شناور مسافری که توسط بخش خصوصی و از محل تسهیلات سازمان بنادر خریداری شده با ظرفیت 360 صندلی به ناوگان مسافری دریایی هرمزگان اضافه می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تاکید کرد: ایمنی در سفرهای دریایی از اهمیت ویژه ای برای سازمان بنادر برخوردار است و در همین راستا نیز نشست هایی با دستگاه های مرتبط و مالکان شناورها به منظور رعایت استانداردهای ایمنی در سفرهای دریایی، بحث نظاررت ، آماده سازی بنادر و مسیرهای تردد صورت گرفته است.

استان هرمزگان با برخورداری از 14جزیره و 10 بندر مسافری و بزرگترین ناوگان سفرهای دریایی به عنوان پایتخت مسافرت های دریایی ایران زمین شناخته می شود. 

نیمه دوم هر سال با مساعد شدن آب و هوا، میلیون ها مسافر و گردشگر به شهرهای ساحلی این استان مسافرت کرده و در مسیرهای بین سرزمین اصلی و جزایر خلیج فارس، سفر دریایی را تجربه می کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها