مدیر کل ثبت احوال هرمزگان:

زیرساخت‌ حذف کپی کاغذی مدارک در بانک‌های هرمزگان ایجاد شده است



صبح ساحل ، اجتماعی - مدیر کل ثبت احوال هرمزگان گفت: با توجه به زیرساخت‌ها و لینک‌های ایجاد شده این آمادگی را داریم که در باب احراز هویت مشتریان بانکی در استان، به سمت حذف کامل کپی کاغذی مدارک پیش برویم.

به گزارش ایسنا،  مهندس فرزاد افشاری‌نژاد در دیدار با مدیر امور شعب بانک ملی هرمزگان، اظهار کرد: به واسطه تکمیل، راه‌اندازی پایگاه داده‌ای جمعیتی ایرانیان و توسعه زیرساخت‌های نوین و همچنین توسعه خطوط فیبرنوری که در استان به تاسی از مرکز و سایر استان‌ها صورت گرفته است، در حوزه ارائه خدمات مرتبط با امور هویتی و تابیعتی و همچنین احراز هویت در حال تجربه تحولی شگرف هستیم.

وی ادامه داد: در صورت ایجاد و فراهم ‌سازی زیرساخت‌های مورد نیاز در بانک‌ها، اداره کل ثبت احوال هرمزگان این آمادگی را دارد که گامی اساسی در حذف «کپی کارت ملی» و «صفحه نخست شناسنامه» بردارد که امید است سیستم بانکی و همانطور که مسئولان بانک ملی استان استقبال کرده‌اند، نام هرمزگان را در بین استان‌های پیشرو حذف مدارک کاغذی از بانک‌ها مطرح کنند.

افشاری‌نژاد خاطرنشان کرد: استفاده از لینک‌های برخط احراز هویت پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور در سازمان ثبت احوال، امکان جعل و سواستفاده را به صفر می‌رساند که این امر سبب امنیت بالای فرآیندهای بانکی نیز می‌شود.

مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه بانک ملی تاکنون در حوزه آی‌تی از بانک‌های توسعه یافته به شمار می‌رود، عنوان کرد: در صورت بهره‌گیری بانک ملی از لینک‌ها و دیتابیس پایگاه داده‌ای اطلاعات جمعیت کشور، نه تنها رضایت مشتریان افزایش قابل توجهی می‌یابد،‌بلکه شاهد سهولت و افزایش سرعت در رویه و انجام تراکنش‌های بانکی نیز خواهیم بود.

افشاری‌نژاد تصریح کرد: مطمئنا حذف کاغذ از سیستم بانکی کمک قابل توجهی در ابعاد وسیع به اقتصاد کشور و محیط زیست می‌کنند بعلاوه اینکه در وقت و هزینه‌های مردم نیز صرفه‌جویی قابل تاملی پدیدار می‌شود.

وی با بیان اینکه با اتمام واگذاری و صدور کارت‌های هوشمند ملی، کشور به سمت احراز هویت آنلاین و تحقق دولت الکترونیک خیز برمی‌دارد، یادآور شد: اداره کل ثبت احوال هرمزگان در حال حاضر آمادگی این را دارد که به تمامی دستگاه‌های متقاضی، لینک‌های برخط احراز هویت را وگذار کند.همچنین مدیر امور شعب بانک ملی هرمزگان نیز در ادامه ضمن تقدیر از مدیر کل ثبت احوال هرمزگان، گفت: ثبت احوال امروز به یکی از دستگاه‌های پیشرو در حوزه بهره‌گیری از فناوری‌های جدید تبدیل شده است که این امر تحول در استان نیز به خوبی ملموس است که جا دارد از همه عزیزانی که در این راه همت گمارنده‌اند نهایت قدردانی را داشته باشیم.

عبدالله آبسواران افزود: بی‌شک حرکت به سمت فناوری‌های جدید سبب سهولت در امور و خدمات دستگاه‌ها و رضایت هر چه بیشتر مردم می‌شود از همین رو بانک ملی نیز در این راستا از احراز هویت برخط و آنلاین استقبال می‌کند و برای اجرای پایلوت حذف کپی مدارک در آینده‌ای نزدیک اقدامات لازم را صورت می‌دهیم و سپس آنرا به تمام شعب در سطح استان تسری می‌دهیم.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها