استاندارتاکیدکرد:

نوسازی بافت فرسوده شهرهای میناب و حاجی آباد



صبح ساحل ، اقتصادی - استاندار هرمزگان گفت: ساکنان محله چاهستانی های بندرعباس از امکانات در نظر گرفته شده بهره ببرند و جهت نوسازی خانه های خود اقدام لازم را انجام دهند.

فریدون همتی در نشست ستاد بازآفرینی شهری استان هرمزگان خواستار تسریع در ساخت و ساز واحدهای مسکونی جدید در محله چاهستانی های بندرعباس شد و بیان داشت: در شهر بندرعباس 14 محله دارای بافت فرسوده وجود دارد که باید به تدریج کار نوسازی بافت های فرسوده در این محلات صورت گیرد و در عین حال سرعت اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده در محله چاهستانی ها نیز به عنوان الگویی در این زمینه افزایش یابد.

وی ادامه داد: برای ساکنان محله چاهستانی های بندرعباس تخفیف 90 درصدی در هزینه صدور پروانه ساخت همراه با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت جهت نوسازی بافت های فرسوده و ساخت خانه های جدید در نظر گرفته شده است.

استاندار هرمزگان افزود: ساکنان این محله از فرصت به وجود آمده بهره ببرند و جهت نوسازی خانه های خود اقدام لازم را انجام دهند.

وی بر لزوم توجه به نوسازی بافت های فرسوده در دیگر شهرستان های هرمزگان تاکید کرد و اظهار داشت: در این راستا با توجه به شرایطی که شهرهای میناب و حاجی آباد در زمینه بافت فرسوده دارند، به سرعت برنامه نوسازی بافت های فرسوده این دو شهر آماده و روند اجرایی کار آغاز شود.

نشست تخصصی چشم انداز توسعه سواحل مكران

استاندار هرمزگان گفت: براى پیشبرد امر مهم و ارزشمند توسعه سواحل مكران باید سازمانی چابک براى سیاستگذاری و نظارت در سطح ملی تشكیل شود و وظایف این سازمان در سطح اجرایی به استانداران هرمزگان و سیستان و بلوچستان تفویض شود.

فریدون همتی در نشست تخصصى چشم انداز توسعه سواحل مكران که در محل مركز بررسی هاى استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد، عنوان کرد: در ابتدا باید تحلیل كنیم كه هدف از توسعه سواحل مكران چیست و آنگاه مدل توسعه را بر مبنای این جهت گیری طراحی كنیم.

وی ادامه داد: هدف از این توسعه فعال سازی و بهره گیری از قابلیت ها و ظرفیت های بی نظیر منطقه مكران در حوزه های گوناگون و از سوى دیگر عمران، آبادانی و رفع محرومیت و ارتقای شاخص های رفاهی خود این منطقه می باشد.

استاندار هرمزگان افزود: برای تحقق این اهداف در فرآیند توسعه سواحل مكران به منظور پرهیز از تداخل و به هم ریختگی وظایف سازمان ها با یكدیگر و جلوگیری از تعارضات سازمانی و موازی كاری ها، یك سازمان پشتیبان، چابك و كوچك اما موثر، طراح و پیگیر برای راهبری امور در مركز تشكیل شود و وظایف اجرایی به مدیریت استان ها واگذار شود و ضمن پرهیز از گسترش تشكیلات و هزینه تراشی های بی مورد با استفاده از ظرفیت اجرایی استان ها كه در تمام نقاط و سطوح دارای تشكیلات می باشند، به تمشیت و پیشبرد امور پرداخته شود.

همتی تصریح کرد: مشكل ما در استان ها برای تحقق اهداف پیش بینی شده كمبود «اختیارات» است نه كمبود سازمان و تشكیلات جدید، و اگر اختیارات لازم به استانداری و شورای برنامه ریزی و توسعه استان واگذار شود، فقط با پشت سرگذاشتن ده سال مى توان به سطحی از توسعه و اهداف دست یافت كه دیگر كشورها با صرف زمان و منابع بیشتری به آن دست یافته اند.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: پیشبرد امور با این مدل پیشنهادی سبب خواهد شد، هزینه مالی اضافه و غیرضروری بر دولت تحمیل نشود و نقش سازمان های موجود استانی و محلی در این مدل برجسته خواهد بود و خود به خود از تقابل های جدید جلوگیری خواهد كرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها