مدیر کل فرودگاههای هرمزگان:

عملیات گسترش پارکینگ هواپیما درفرودگاه بندرعباس آغاز شد



صبح ساحل ، اجتماعی - مدیرکل فرودگاه های هرمزگان گفت: عملیات گسترش پارکینگ هواپیما (اپرون ) درفرودگاه بین المللی بندرعباس با اعتبار 100 میلیارد ریال آغاز شد.

اپرون (پارکینگ وسایل پرنده Apron) بخشی از فرودگاه است که عملیات سوار و پیاده کردن مسافران، بارگیری و تخلیه بار و محموله های پستی، سوخت گیری ، توقف و تعمیر و نگهداری وسایل پرنده بر اساس مقررات در آن انجام می گیرد.

محمود امانی بنی اظهار داشت: عملیات گسترش اپرون فرودگاه بین المللی بندرعباس برای افزایش ظرفیت پذیرش پرواز در فضایی به مساحت 40 هزار مترمربع در حال انجام است.

وی ادامه داد: هزینه لازم از محل اعتبارهای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و همچنین اعتبارهای استانی تامین شده و با توجه به پیش بینی انجام شده عملیات اجرایی این طرح پس از یکسال پایان می یابد.

مدیر کل فرودگاه های هرمزگان اضافه کرد: این طرح جزء یکی از مهم ترین طرح های فرودگاه بین المللی بندرعباس است که با بهره برداری از آن تعداد پروازها و میزان ورود و خروج مسافر و بار افزایش خواهد یافت.

استان هرمزگان دارای 13 فرودگاه است که از این تعداد تنها 6 فرودگاه در تملک و مورد استفاده شرکت فرودگاه ها قرار دارد.فرودگاه بین ‌المللی بندرعباس با روزانه دارای 40 سورتی پرواز رفت و برگشت بیشترین تعداد پروازها را در هرمزگان به خود اختصاص داده است.

سه فرودگاه شامل بندرعباس ، بندرلنگه و ابوموسی از 6 فرودگاه یاد شده عملیاتی بوده و سه فرودگاه پارسیان، بستک و میناب غیر عملیاتی هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها