معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

ما مصمم به برگزاری نمایشگاه کتاب در هرمزگان هستیم


نویسنده: سامیه طهورنیان

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگرچه تردیدی در امکان اجرای نمایشگاه استانی کتاب به وجود آمد اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم است در هفته‌های پایانی بهمن‌ماه و هفته‌های آغازین اسفندماه این نمایشگاه را برگزار کند.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، عبدالهادی فقهی زاده در آئین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در فرهنگسرای طوبی بندرعباس اظهار کرد: فرهنگ بدون تردید یکی از بهترین واژه‌هاست و یادآور فرهنگ همزیستی با مخالفان فکری و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه فرهنگ کوشش و کار برای بهتر ماندن، زیستن و موفقیت است، افزود: باید بکوشیم عناصر فاطمی شدن را بهتر بیابیم و بیشتر بگسترانیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: هرمزگان را بیشتر به صنعت و اقتصاد می‌شناسند اما اهالی فرهنگ و هنر، هرمزگان را به ظرفیت‌های فرهنگی عظیمش می‌شناسند که جلوه‌های متعدد فرهنگی ازجمله هنرهای نمایشی، موسیقی، فرهنگ دینی و ناب اسلامی در آن وجود دارد.

فقهی زاده با بیان اینکه اگر فرهنگ نباشد بدون تردید همه شاخه‌ها به ضعف میایند و نمی‌توان شاهد توسعه‌ای بود، عنوان کرد: خوشحالم اکنون که پیام‌آور وزیر فرهنگ

و ارشاد اسلامی در استان هرمزگان هستم، نگاه وزیر میدان دادن به مدیران کارآمد و توانمند بومی است.

وی با اشاره به اینکه در بررسی دقیق و موشکافانه هشت نامزد تصدی مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان یک مدیر بومی توانست بر این کرسی بنشیند، خاطرنشان کرد: امیدوارم با توجه به سابقه تحصیلاتی و تجربه هنری مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد توسعه هرچه بیشتر زمینه‌های فرهنگ و ارشاد در هرمزگان باشیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: اگرچه تردیدی در امکان اجرای نمایشگاه استانی کتاب به وجود آمد اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم است در هفته‌های پایانی بهمن‌ماه و هفته‌های آغازین اسفندماه این نمایشگاه را برگزار کند.

فقهی زاده با بیان اینکه آرزو می‌کنم دکتر کمالی بتواند در استفاده از ظرفیت‌های نهفته و نیروهای خفته کوشا بوده و بتواند ثمربخش باشد، ابراز کرد: به دنبال فعالیت برای فعالیت نیستیم بلکه نگاهمان به ثمربخشی است و اندازه‌گیری کنیم آنچه انجام دادیم به کجا رسیده و این موضوع اقتضا می‌کند روش‌ها را بازیابی کنیم و در آن‌ها دوباره بیندیشیم که نیازمند همکاری و همدلی است.

وی بیان کرد: مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در رشته‌ای خاص تحصیل و تخصص دارد اما ده‌ها رشته دیگر است که نیاز است با سینه گشاده با تمامی اهالی فرهنگ و هنر هرمزگان بنشیند و با آن‌ها هم‌نشینی کند.

به گزارش ایسنا، در پایان نیز از زحمات علیرضا درویش نژاد، مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان تکریم و  رضا کمالی زرکانی به‌عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان معرفی شد. همچنین از زحمات شش‌ماهه علی بندرعباسی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در مدت شش‌ماهه گذشته نیز تجلیل شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها