آغاز عملیات اجرایی دو طرح عمرانی در میناب


نویسنده: سامیه طهورنیان

با حضور استاندار و نماینده مردم شرق هرمزگان، ساخت فرودگاه و اجرای اصلاح و بهسازی مرحله نخست شبکه آبیاری دشت میناب آغاز شد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان در حاشیه کلنگ زنی طرح اصلاح شبکه آبرسانی گفت: با بهره برداری درست از منابع آبی، باید بهره وری آبیاری از ۳۰ درصد به ۹۰ درصد افزایش یابد.وی با اشاره به اینکه دشت میناب یک ثروت ملی است افزود: آبیاری قطره ایی و اصلاح باغات در اولویت کاری قرار دارد.

هوشنگ ملایی،مدیرعامل شرکت آب منطقه ای هرمزگان هدف از اجرای این طرح راافزایش عملکرد تولید محصولات کشاورزی، جلوگیری از افت سطح آبخوان،کاهش کیفیت آب منابع زیر زمینی و فرونشست زمین، حذف تلفات نشست و تبخیر از شبکه کانال‌های آبیاری و تحقق برنامه‌ریزی مناسب با تحویل حجمی آب به کشاورزان عنوان کرد.

فرماندار ویژه شهرستان میناب گفت: اجرای عملیات اصلاح و بهسازی مرحله اول شبکه آبیاری دشت میناب به مساحت ۱۷۰۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در ۱۸ماه اجرا می‌شود.محمد احمدی افزود: با اجرای این عملیات 10 هزار نفر از کشاورزان دشت میناب فرصت شغلی خود را حفظ  می کنند. وی همچنین از آغاز ساخت فرودگاه میناب در مساحت ۱۵۰ هکتار با اعتباری بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال خبرداد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها