عضو هيئت رئيسه مجلس تاکیدکرد:

حمایت نمایندگان مجلس از طرح‌های اشتغالزا در هرمزگان



عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با  رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شركت شهرکهای صنعتی استان هرمزگان و مدیران شهرک تخصصی صنایع معدنی هرمز منیزیت دیدارو گفت و گوکرد.

محمدآشوری در جلسه گزارش پیشرفت کار اولین شهرک تخصصی صنایع معدنی هرمز منیزیت اظهار كرد: این شهرك نقش بسزایی در تقویت توسعه متوازن صنعتی استان و تکمیل زنجیره ارزش معادن هرمزگان خواهد داشت.وی ضمن استقبال از این طرح افزود: این طرح با ایجاد اشتغال پایدار در منطقه میتواند سهم بزرگی در تقویت ارزش افزوده بخش صنعت و تولید ناخالص ملی داشته باشد.

وی با بیان اینكه شهرك تخصصی صنایع معدنی هرمز منیزیت به بومی سازی تکنولوژی فرآوری محصولات معدنی كمك می كند تصریح كرد: در راستای وظایف قانونی نمایندگان مجلس پشتیبانی های لازم از اجرا و عملیاتی نمودن این طرح به عمل خواهیم آورد.عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: تشکیل کارگروهی جهت پیگیری خدمات مورد نیاز زیرساختی، بازدید از منطقه و بررسی پیشرفت کار می بایست در دستور كار قرار گیرد.

وی همچنین در این جلسه گفت: از اهداف مهم این مجموعه ایجاد ارزش افزوده بالاتر با تکمیل چرخه تولید، ایجاد اشتغال در منطقه محروم حاجی آباد (اشتغال مستقیم و غیرمستقیم مجموعا 3000نفر)، جلوگیری از پراکندگی صنایع و کاهش آلایندگی، کاهش هزینه های حمل و نقل به جهت نزدیکی به مواد اولیه و نزدیکی به مبادی ورودی و خروجی صادرات و واردات می باشد.

وی خاطرنشان كرد: از مزایای مهم این شهرک؛ نزدیکی به جاده ترانزیتی، مهیا بودن زیرساخت ها در منطقه، استفاده از خدمات مشترک ارائه شده، عدم نیاز به اخذ مجوزات زمانبر من جمله محیط زیست، معافیت مالیاتی،... می باشد.

مدیرعامل شركت شهرك های صنعتی هرمزگان افزود: با توجه به صحبت های سرمایه گذار قراردادهای تامین آب، برق، گاز جهت اجرای فاز اول منعقد گردیده، معابر شهرک در حال آماده سازی بوده و تسطیح فاز اول جهت واگذاری آماده گردیده است.امیری زاد تشریح كرد : این شهرک با توجه به بازدیدهایی که از منطقه به عمل آمده است پیشرفت چشمگیری داشته است و اولین شهرک صنعتی ایران در بخش تخصصی معدن و اولین شهرک صنعتی خصوصی هرمزگان محسوب می گردد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها