مصطفی واحدی زاده :

ایجاد بازار مشترک پرداخت الکترونیک با عراق



مصطفی واحدی زاده عضو شورای مرکزی نظام صنفی رایانه ای کشور از نشست وزیر ارتباطات عراق با اعضای این شورا در محل مجتمع شکوفایی شرکت های دانش بنیان تهران خبر داد. 

به گفته واحدی زاده از مسایل مطروحه در این نشست؛ برنامه ریزی برای بازار مشترک در زمینه پرداخت الکترونیک که در حال حاضر پرداخت های الکترونیک ایران ۱/۳ (جی دی پی ) است و امروز 30  بانک تحت نظر بانک مرکزی عملیات پرداخت الکترونیک در ایران انجام می دهند و مبنای این توانمندی استارت اپ ها می باشند، همچنین در زمینه آموزش فناوری اطلاعات و ارتباطات اساتید ایرانی بر اساس استاندارهای جهانی مانند  شرکت های بزرگ چون مایکروسافت ارایه اطلاعات می نمایند.

از توانمندی های متخصصان ایرانی می توان به حوزه تجارت الکترونیک مانند دیجی کالا و حوزه سلامت الکترونیک که در حال حاضر 1200بیمارستان کشور به سامانه الکترونیک متصل می باشد که هر بیمار دارای پرونده الکترونیک می باشد که احراز افراد با کد ملی امکان پذیر است اشاره نمود. در خصوص صدور تخصص حوزه نرم افزار نیز از توامندی های جوانان ایرانی گفته شد.

در پایان وزیر ارتباطات عراق با ایراد سخنان و ستایش توامندی های ایران در حوزه فناوری اطلاعات شخص رابطی را فی ما بین مشخص و قول همکاری های دو جانبه را داد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها