رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس:

اتاق بازرگانی از خواهر خواندگی اکتائو و بندرعباس استقبال می کند


نویسنده: سامیه طهورنیان

اتاق بازرگانی از خواهر خواندگی اکتائو و بندرعباس استقبال می کند    

به گزارش صبح ساحل،  رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس در دیدار با سرکنسول کشور قزاقستان در بندرعباس اظهار داشت: ما به دنبال تحکیم روابط خود با کشورهای همسایه و آسیای میانه هستیم .

 

 صباغی زاده گفت: با توجه به روابط بسیارخوب ایران با قزاقستان از گذشته های دور و ظرفیت های تجاری استان هرمزگان ، ما از خواهر خواندگی بندرعباس و اکتائو استقبال می کنیم و در این راستا آماده هر گونه همکاری با همتای خود در قرقیزستان هستیم.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی بندرعباس برنامه سالیانه برنامه اعزام و پذیرش های خود را هر ساله با توجه به نیازهای استان و فعالین اقتصادی تهیه و تنظیم می کند، بیان داشت: بدون شک در برنامه اعزام هیات تجاری اتاق قراقستان در اولویت قرار خواهد گرفت و ما نیز آماده پذیرش هیات های تجاری از این کشور هستیم.

صباغی زاده ادامه داد: استان هرمزگان در مباحث کشاورزی به ویژه محصولات خارج از فصل و ارگانیک حرف های زیادی برای گفتن دارد و محصولات این استان به ویژه خرمای پیارم با برند جهانی به کشورهای اروپایی و آفریقای جنوبی صادر می شود .

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس بیان داشت: رسالت اتاق بازرگانی بندرعباس همواره کردن مسیر برای فعالان اقتصادی و ارتباط گیری آنها با کشورهای هدف است و با توجه به وضعیت آب و هوایی قزاقستان استان هرمزگان چه در بعد گردشگری و چه در بعد تجاری و صادرات محصولات کشاورزی می تواند با این کشور روابط تجاری بسیار خوبی برقرار سازد که این مهم مستلزم اعزام و پذیرش هیات های تجاری از سوی دو کشور است.

صباغی زاده افزود: راه اندازی کنسولگری قزاقستان در بندرعباس را به فال نیک می گیریم و بدون شک مسئولان این کشور به ظرفیت های استان هرمزگان به خوبی واقف هستند و امید است بتوانیم با برگزاری نشست های متعدد کارشناسی و شناخت بازارهای هدف این کشورتجارت با قزاقستان را به سطح قابل قبولی برسانیم.

چشم انداز روابط تجاری ایران و قزاقستان امیدوارکننده است

سرکنسول کشور قزاقستان گفت: باتوجه به اشتراکات و ظرفیت های بالقوه بین دو کشور و اراده مقامات عالی دو کشور، چشم انداز روابط دو جانبه اقتصادی مثبت و امیدوارکننده ارزیابی می شود.

دوئلتالی نیسان در دیدار با ریاست اتاق بازرگانی بندرعباس اظهار داشت: ما علاقه مند به گسترش روابط تجاری با استان های جنوب ایران نظیر، هرمزگان، فارس، خوزستان، کرمان و سیستان بلوچستان هستیم چرا که به خوبی به ظرفیت های اقتصادی این استان ها واقفیم و باید با برنامه ریزی مدون بتوانیم از ظرفیت های موجود در راستای گسترش روابط اقتصادی دو کشور استفاده نماییم.

 

نیسان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تزانزیت برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، بیان داشت: با توجه به تمام آیتم مشترک ها در بعد فرهنگی با ایران، اما متاسفانه حجم روابط تجاری ایران و قزاقستان با در نظر داشتن ظرفیت های بالقوه دو طرف چندان بالا نیست.

وی تاکید کرد: هدف از راه اندازی کنسولگری قزاقستان در بندرعباس شناخت ظرفیت های موجود این استان و گسترش روابط تجاری است در تمام ابعاد است.

نیسان با بیان اینکه اقتصاد قزاقستان مبتنی بر اصول اقتصاد بازار آزاد و خصوصی‌سازی و بخش عمده گردش اقتصادی این کشور بر پایه صدور منابع انرژی به ویژه نفت و گاز، منابع معدنی و محصولات کشاورزی استوار است، اضافه کرد: بدون شک هرمزگان برای ما یک استان خاص به لحاظ ظرفیت های بندری است و امید است بتوانیم از ظرفیت های بندری این استان نیز در راستای امر صادرات نیز استفاده نماییم.

وی در پایان اضافه کرد: جنوب کشور ایران برای ما از اهمیت باالایی برخوردار است و آب و هوای استان هرمزگان و محصولات خاص آن برای قزاق ها ایده آل خواهد بود چرا که مردم کشور برای گردشگری به کشورهای گرم سفر می کنند و هرمزگان می تواند برای مردم ما یک منطقه ایده آل باشد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها