تصاویر دیدنی از هرمزگان

هرمزگان در قاب یک عکس


نویسنده: سامیه طهورنیان

 

استان هرمزگان در حدفاصل بین مختصات جغرافیایی ۲۵ درجه و ۲۴ دقیقه تا ۲۸ درجه و ۵۷ دقیقه عرض شمالی و ۵۳ درجه و ۴۱ دقیقه تا ۵۹ درجه و ۱۵دقیقه طول شرقی از نصف‌النهار گرینویچ واقع شده‌است. این استان حدود ۶۸هزار کیلومتر مربع (کمابیش اندازه کشور گرجستان) مساحت دارد که از این نظر هشتمین استان کشور است.

هرمزگان از جهت شمال و شمال شرقی با استان کرمان، غرب و شمال غربی با استان‌های فارس و بوشهر از شرق با سیستان و بلوچستانهمسایه بوده و جنوب آن را آب‌های گرم خلیج‌فارس و دریای عمان در نواری به طول تقریبی ۹۰۰ کیلومتر دربرگرفته‌است .

از آنجا که بندر عباس، از موقعیت تجاری خوبی برخوردار بوده، افراد از شهرها و روستاهای دیگر برای تجارت به این منطقه مهاجرت می کردند به همین دلیل جمعیت بندرعباس را ترکیبی از قومیت های مختلف چون بندری ها، لاری‌ها، جهرمی‌ها، لامردی‌ها، بلوچ‌ها، عرب‌ها، لرها، اِوَزی‌ها، سواحلی ها( گروهی از سیاه‌پوستان آفریقایی) تشکیل می داده و امروز نیز در این بندر ترک ها، فارس ها، کردها، شمالی ها اقامت دارند و جزو جمعیت بندرعباس محسوب می شوند. 
تعداد مهاجرین در فصل های مختلف سال متغیر است به همین سبب آمار دقیقی از جمعیت بندرعباس وجود ندارد به استناد سرشماری سال ۱۳۹۰شهربندرعباس۴۳۵٬۷۵۱ نفر جمعیت دارد.

 

تصاویری زیبا از بندرعباس

بندرعباس عکس جدید خبر هرمزگان دیدنی

 

لباس زنان بومی بندرعباس

 

 

لباس بومی زنان بندرعباس هرمزگان زیبا چادر بندری دختر بندری

 

بازار ماهی فروشی بندرعباس

 

ماهی فروشی دست فروشی بندرعباس شهر هرمزگان تازه خبر صبح ساحل

رقص مردان بومی قشم 

 

رقص بومیان هرمزگانی رقص بندری بندرعباس خبر هرمزگان زیبا تصویر مردان بندری

 

بازار لاری های بندرعباس

 

بازار لاری ها بازار بندرعباس تازه ها خبر

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها