مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان خبر داد:

سرمایه‌گذاری 1400میلیاردی صنعت برق هرمزگان در دهه فجر



مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان هرمزگان گفت:  7 پروژه با ارزش 1400 میلیارد ریال دردهه فجر آماده بهره برداری است.

حسن کهوری در نشستی خبری با گرامی داشت دهه فجراظهار عنوان کرد: تعدادی از پروژه های آماده بهره برداری در دهه فجر امسال شامل خط 132 کیلو ولت کوش کنار به طول 120 کیلومتر مدار و پست موقت کوشکنار به ظرفیت 30 مگاولت آمپر، در بندرعباس بوستانو دو فیدر 63 کیلو ولت را افزایش دادیم که می تواند غرببندرعباس را پوشش دهد، برای تقویت برق پرورش میگو در تیاب یک پست سیار به ظرفیت 30 مگاولت آمپر، در لیردف جاسک پستی به  ظرفیت دو در 15 نصب و راه اندازی شده و ... است.

وی افزود: در هفته دولت 8 پروزه به ارزش 52 میلیارد تومان به بهره برداری رسید .وی درادامه به دستاوردهای صنعت برق هرمزگان در سال های پس از پیروزی انقلاب پرداخت و گفت :تولید برق در استان قبل ازانقلاب جمعا 100 مگاوات بود که امروز بالغ بر سه هزار و 231 مگاوات ظرفیت اسمی نیروگاه های استان است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان هرمزگان تصریح کرد: در سال 57 تنها 47 هزار کیلو وات ساعت تولید برق داشتیم اکنون بالغ بر 16 میلیارد کیلو وات بر ساعت در نیروگاه های استان تولید می شود.

کهوری افزود: بالغ بر چهار هزار و 200 مگاوات نیروگاه نیز در دست احداث است، نیروگاه هزار و 400 مگاواتی سیریک که عملیات اجرایی اش آغاز شده است، بخش هایی از ترکیبی کردن نیروگاه های ایسین و سایر نیروگاه ها را داریم.

وی تصریح کرد: ما در شبکه های انتقال و فوق توزیع فعالیت می کنیم که خطوط ولتاژ را احداث و برق تولیدی نیروگاه ها را به ولتاژ مورد نظر توزیع می رسانیم، قبل انقلاب پست انتقالی نداشتیم که 27 مگا آمپر ظرفیت ترانس ها بود، اکنون بالغ بر 19 هزار و 874 مگا ولت آمپر ظرفیت پست های ماست که بالغ بر 140 دستگاه در سراسر استان داریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان هرمزگان عنوان کرد: قبل انقلاب هیچ شبکه برقی وجود نداشت و برق رسانی جزیره ای بود اما امروز تمام نقاط استان به شبکه برق وصل هستند، تا قبل انقلاب 88.7 کیلومتر مدار طول خطوط فوق توزیع داشتیم و امروز طول خطوط به 6 هزار و 396 کیلومتر مدار رسیده است.

کهوری خاطرنتشان کرد: پیک برق مصرفی استان در تابستان 57، 66 مگاوات بوده است، اما در تابستان سال 97 این عدد به سه هزار و 71 مگاوات رسیده است، از این سه هزار مگاوات حدود 30 درصد مربوط به مشترکین بزرگ صنعتی است، ما 15 مشترک بزرگ صنعتی داریم.وی بیان کرد: در کل کشور 100 جامعه شهری و حدود 100 درصد جامعه روستایی از نعمت برق برخوردارند، تا پایان سال کلیه روستاهای بالای 10 خانوار دارای برق خواهند شد.

کهوری با بیان اینکه کارهایی که بر روی شبکه ها انجام شده باعث شده خاموشی ها در برابر رطوبت و گرد و خاک و شرجی به صفر برسد، اظهار کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم 50 پروژه در بخش پست به ظرفیت دو هزار و 934 مگا آمپر به مبلغ 539 و نیم میلیارد تومان و 18 پروژه خط به طول 550 کیلومتر مدار و اعتبار 192 میلیارد تومان بوده و جمعا 67 پروژه به ارزش 731 و نیم میلیارد تومان انجام شده است. 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان هرمزگان به برنامه های آینده صنعت برق هرمزگان اشاره کرد و اظهارداشت : برای افق 1404 پیش بینی شده  که مصرف برق به 5 هزار و 700 مگاوات برسد، برای این کار در بخش تولید 4 هزار و 200 مگاوات برنامه احداث نیروگاه داریم، در مجموعه برق منطقه ای در بخش پست ها 79 پروژه پست به ظرفیت 13 هزار و 463 مگاولت آمپر با اعتبار بالغ بر 3 هزار و 286 میلیارد تومان، در بخش خطور 82 پروز به طول 3 هزار و 82 کیلومتر مدار به اعتبار هزار و 585 میلیارد تومان در برنامه دارد.به گفته وی : در جمع 161 پروژه با پیش بینی اعتبار 4 هزار و 871 میلیارد تومان تا امروز مصوب شده است .

درخصوص استفاده از انرژی های تجدید پذیر ،  نیروگاه های مگاواتی خورشیدی توسط سرمایه گذار در قشم راه اندازی شده، حدود 300 نگاوات مجوز صادرشده که امیدواریم شرایط اقتصادی برطرف شود و سرمایه گذاران بتوانند کار خود را آغاز کنند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان هرمزگان با بیان اینکه نزدیک یک مگاوات نیروگاه خانگی نصب شده است، اظهار کرد: در سال های اخیر 39 پروژه تحقیقاتی داشتیم که تنها 19 پروژه در حال اجراست و 20 پروزه دیگر به پایان رسیده است، پروژه استحصال از آب دریا را نیز در دست مطالعه داریم.

وی با اشاره به اینکه نگاه ما همگام بودن با صنعت برق جهان است، بیان کرد: از کارهای شاخص ما در مسائل فنی از اول انقلاب تاکنون خط عبور انتقال از دریا است که ارتفاع 110 متر دارد که اولین بار در خاورمیانه بوده است، انتقال برق از سرزمین اصلی به جزیره قشم انجام شد، بازطراحی فرایندها در کابل هنگام را داشتیم، مقرهای خطوط انتقال را 20 سال است کاشته ایم و اکنون نتیجه اش را برداشت می کنیم و پایداری برق را داریم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان هرمزگان ابراز کرد: پست های فشار قوی ما به سوله ها انتقال یافته اند، برای خطوط فشرده باریک ترین دکل های کشور را تهیه کردیم که در شهر میناب هم داریم انجام می دهیم و کارهای بسیار دیگری که انجام شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها