رقابت های فوتبال دانش آموزی کشور

اصفهـــــان بـــر بام قـــهرمانی ایستــــاد



سی وششمین دوره از رقابت های فوتبال دانش آموزی  کشور یادواره سردار شهید حسین همدانی و شهدای مدافع حرم استان هرمزگان با قهرمانی تیم اصفهان به پایان رسید .

 این رقابت ها با حضور 22 تیم از استان های کشور به میزبانی بندرعباس  از 7 بهمن ماه درچهار ورزشگاه خلیج فارس ، تختی ، اروند وملوان آغاز شده بود  و با برگزاری دیدار فینال  در روز13 بهمن به پایان رسید.

به گزارش صبح ساحل در بازی فینال که  بین تیم های اصفهان و آذربایجان شرقی در زمین ورزشگاه تختی بندرعباس برگزار شد، تیم اصفهان با پیروزی دو بر صفر به مقام قهرمانی رسید.دیدار رده بندی این رقابت ها نیز قرار بود بین تیم هرمزگان و بوشهر برگزار شود که به دلیل حضور نیافتن نماینده بوشهر، تیم هرمزگان به عنوان تیم سوم این مسابقه ها معرفی شد. پس از بازی های مرحله گروهی وحذفی  چهار تیم اصفهان ، هرمزگان ، بوشهر و آذربایجان شرقی به مرحله نیمه نهایی راه یافتند . دراین مرحله ، بوشهر به مصاف آذربایجان شرقی رفت که در وقت قانونی دوتیم به نتیجه مساوی بدون گل دست یافتندو در ضربات پنالتی تیم بوشهر5 بر 4 از حریف خود شکست خورد. دربازی بعدی دوتیم اصفهان وهرمزگان به میدان رفتند  و میزبان با همه تلاشی که از خود نشان داد نتوانست دروازه حریف را دروقت قانونی باز کند و درضربه های پنالتی مغلوب حریف خود شد واز راهیابی به فینال باز ماند.در این رقابت ها در مجموع 110 گل از خط دروازه ها عبور کرد که تیم هرمزگان با 14 گل‌زده به عنوان بهترین خط حمله ، بهترین خط دفاع تیم بوشهر بدون گل خورده،  آریا برزگر از استان فارس با شش گل زده به عنوان آقای گل مسابقات شاخته ‌شد.فنی ترین بازیکن این رقابت ها هم رضا آروین از اصفهان، بهترین دروازه بان علیرضا رستمی جو از تهران ، بازیکن اخلاق عرشیا مهدوی کیا از تهران، برترین مربی علی اسلامی از اصفهان و برترین سرپرست هم مهدی پهلوان زاده از خراسان رضوی انتخاب شدند. 

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان در پایان این رقابتها به خبرنگار صبح ساحل اظهار داشت: این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی برای مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی در تابستان سال آینده را داشت و استعدادیابان تیم ملی رده های سنی پایه برای انتخاب نفرات مستعد و برتر، این رقابت ها را از نزدیک تماشا کردند.

علیرضا باقری خاطرنشان کرد: تیم هرمزگان در این رقابت ها عملکرد نسبتا خوبی داشت و جام اخلاق از سوی هیات برگزاری مسابقات به تیم استان اهدا شد.

تیم فوتبال دانش آموزی هرمزگان در دوره گذشته این رقابت ها که اواخر سال 95 در بندرعباس برگزار شد به مقام قهرمانی دست یافت وبه عنوان نماینده ایران درمسابقه جهانی چک شرکت کرد و سرانجام درمیان 24 تیم شرکت کننده به عنوان نهمی رسید .

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها