رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان خبر داد:

بهره‌برداری از 100 پروژه بهداشتی و درمانی هرمزگان



«دانشگاه علوم پزشکی مولود انقلاب است، قبل از انقلاب فقط دو بیمارستان در هرمزگان وجود داشت اما اکنون 21 بیمارستان در سطح استان راه اندازی شده است». 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان این مطلب را بیان کرد و گفت که انقلاب اسلامی دستاوردها و برکات بسیار زیادی در حوزه های مختلف برای ایران داشته است در حوزه پزشکی نیز برکات خوبی نصیب مردم شده است.دکتر سید حسین داودی افزود: تا قبل از انقلاب اسلامی، پایگاه اورژانس 115 در کشور و استان هرمزگان وجود نداشت درحالی از بدو انقلاب تا کنون، 67 پایگاه اورژانس در استان راه اندازی  شده که با 192 آمبولانس فعال در حال خدمت رسانی به بیماران اورژانسی می باشد. 

وی ادامه داد: تمام اورژانس های بیمارستان های دولتی را توسعه داده ایم و یا در حال توسعه یابی است.

وی ابراز کرد: تا پایان امسال 60 دستگاه آمبولانس جدید و پیشرفته به این ناوگان اضافه می شود.

 ساخت5 بیمارستان بزرگ در هرمزگان 

دکتر داوودی از وجود  یک هزار و 533 تخت فعال دانشگاهی در استان  مطالبی بیان کرد و گفت:  همچنین مجموع کل تخت های بیمارستانی در سراسر استان 2 هزار 236 تخت می باشد که با ساخت بیمارستان های در حال احداث کمبود های موجود جبران خواهد شد.وی  تصریح کرد : 5 بیمارستان بزرگ در هرمزگان در حال ساخت است که با بهره برداری از این مراکز درمانی بخش زیادی از کمبود تخت های بیمارستانی در استان رفع خواهد شد.این مقام مسوول  تجهیز 5 دستگاه « MRI ». 14 دستگاه رادیولوژی دیجیتال، 11 دستگاه سی تی اسکن، دو دستگاه پیشرفته آنژیوگرافی و دستگاههای رادیوتراپی با انرژی بالا و پایین از دیگر برکات انقلاب اسلامی در حوزه پزشکی در استان دانست. 

بهره برداری از یکصد پروژه  با اعتبار 200 میلیارد ریال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه یکصد پروژه تا دهه فجر امسال و هفته سلامت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید گفت: این طرح ها با اعتبار 200 میلیارد ریال در اقصی نقاط هرمزگان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.وی اظهار داشت: این پروژه ها جز 349 پروژه ایست که از سال قبل مشغول به تکمیل آن ها هستیم همچنین این پروژه ها تا اردیبهشت ۹۸ تمام خواهد شد. دکتر داوودی ادامه داد: پروژه ی نیمه تمام بیمارستان شریعتی تقریبا رو به اتمام است و به زودی آماده‌ی بهره برداری است. 

وی از پیشرفت پروژه‌ی بیمارستان با همکاری شرکت ستاره نفت خایج فارس  سخن گفت و  با بیان اینکه  بیمارستان  264 تخت خوابی را با پالایشگاه نفت ستاره نیز آغاز کرده ایم، بیمارستان  160 تخته خوابه در میناب، 130 تخت در بیمارستان کودکان با خیرین سلامت آغاز کرده ایم و 70 تخت بستک را با کمک خیرین، توسعه اورژانس های بیمارستان های دولتی را نیز داشته ایم افزود: 12خانه بهداشت، 8 مرکز جامع سلامت، 5 آزمایشگاه، 73 محل اسکان نیروهای متخصص، سیستم زنجیره سرما در بندرلنگه و... پروژه هایی است که برای دهه فجر سال 98 آماده بهره برداری داریم، امسال نیز 68 متخصص به شهرستان های مختلف ما در استان اضافه شده است.

فعالیت 684 متخصص92 فوق تخصص در استان 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این دانشگاه از سال 1363با یک رشته آغاز به کار کرد و درحال حاضر در 36 رشته آموزشی از کاردانی تا دکترا و دکترای تخصصی دانشجو می پذیرد.وی اظهار داشت: 684 متخصص، 92 فوق تخصص در استان هرمزگان در حال فعالیت هستند. دکتر داودی گفت: در برخی تخصص های مورد نیاز نیروهای بومی تربیت می‌کنیم و تا کنون ۶۸ متخصص در شهرستان‌های استان جذب شده‌اند. وی  همچنین وجود 290 هیات علمی و بیش از سه هزار دانشجو و هشت دانشکده از دیگر آثار و برکات انقلاب اسلامی در استان است. دکتر داوودی  با اشاره به اهمیت تحقیقات و پژوهش در بخش های مختلف بهداشت و درمان گفت: در حوزه پژوهشی 44 مرکز تحقیقات، رشد، شرکت دانش بنیان، مرکز پژوهش و تحقیقات راه اندازی شده است. 

افتتاح 327 مرکز خدمات جامع شهری و روستایی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد:در حوزه بهداشت نیز یک هزار و 720 بهورز در 650 خانه بهداشت با ارائه خدمات سطح یک بهداشتی مشغول به فعالیت هستند، 327 مرکز خدمات جامع شهری و روستایی نیز  تا کنون افتتاح و به بهره برداری رسیده است. دکتر داوودی خاطر نشان ساخت:در حال حاضر 27 تخت دیالیز در مرکز استان بصورت 4 شیفت کاری مشغول به ارائه خدمت به بیماران دیالیزی می باشد، و 35 تخت دیالیز جدید نیز در مجتمع پیامبر اعظم (ص) بندرعباس در فضایی استاندارد در حال آماده سازی است.

 تامین خدمات دندانپزشکی تا 15 سال آینده 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به ارایه خدمات قابل توجه دندانپزشکی به مردم استان، بیان داشت: هم اکنون هرمزگان در حوزه ارائه خدمات داندانپزشکی به روستائیان رتبه نخست را در بین دیگر استان‌ها به خود اختصاص داده است. وی گفت: دانشکده دندانپزشکی استان هرمزگان نیاز استان به خدمات دندانپزشکی را تا 15 سال آینده تامین می‌کند.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها