کارشناس سازمان هواشناسی هرمزگان:

میناب با ۷۰٫۷ میلی متر بارش بیشترین در استان


نویسنده: سامیه طهورنیان

کارشناس سازمان هواشناسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از ابتدای هفته یعنی شنبه ۱۳بهمن ماه در استان هرمزگان گفت:بارندگی از روز شنبه در استان آغاز شده که روز دوشنبه به اوج خود رسید.

وی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا ظهر امروز در شر هرمزگان فعالیت دارد و سپس با خروج از استان جوی آرام بر هرمزگان مستقر می شود، افزود: از اوایل هفته آینده سامانه جدید بارشی وارد استان می شود.

قهرمانی کارشناس هواشناسی  با اشاره به میزان بارندگی ها در بیشتر نقاط استان هرمزگان بوده است اظهار کرد: طی دو روز گذشته در شهرستان ابوموسی ۱۴٫۳ میلی متر، بستک ۱۱٫۶، سردشت بشاگرد۴۴٫۸، خمیر ۱میلی متر، حاجی آباد ۲۱ میلی متر، سیری۴٫۶، کیش ۱۵٫۳، میناب۷۰٫۷ ، بندرعباس ۲٫۹،  بندرلنگه ۳۲٫۸، پارسیان ۱۳٫۵ ، جاسک۱۶٫۶، رودان ۳۵٫۴ ، قشم فرودگاهی ۳۹، قشم دریایی ۲۳٫۴ و لاوان ۵ میلی متر باران باریده است. با این احتساب رکورد بیشترین بارش در شهر میناب بوده است .

وی خاطرنشان کرد:میانگین کل بارندگی ها در سال زراعی ۹۷-۹۸ از ابندای مهر بالغ بر ۵۱٫۱ میلی متر بوده است.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان در  ابتدای سال 97  در رابطه با میزان بارش های استان هرمزگان بیان نموده بود که در سال زراعی 97 (اول مهر 96 تا 4 اردیبهشت 97) 222 و 6 دهم میلی متر بارندگی در استان ثبت شد که می توان گفت نسبت به سال قبل آن یعنی 96 ، 77 درصد کاهش یافته است .

 

 

پیش بینی سه روز آینده :

هواشناسی پیش بینی هوا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها