سفر هوایی دریچه ای تازه برای سفر امن به عمان


نویسنده: سامیه طهورنیان

جزیره قشم در روز ۱۶ بهمن‌ماه با راه‌اندازی خط هوایی قشم - مسقط - قشم از طریق خط هوایی به عمان متصل شد.

این در حالی اتفاق افتاد که چندی پیش سفارت ایران در مسقط تاکید کرده بود که اقامت در کشور عمان تابع قواعد و رعایت نکات امنیتی زیادی است .

 شرکت هواپیمایی قشم ایر اعلام کرد: مسیر قشم مسقط قشم ‌در روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته با هواپیماهای آر-جی و فوکر ۱۰۰ انجام می‌شود .

 همچنین در خرداد 95 اعلام شد که  برنامه سفر بدون ویزای ایرانیان به عمان با راه‌اندازی نخستین خط دریایی (جزیره قشم-بندرخصب‌ عمان) بعد از ایام ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود، پذیرش گردشگران خارجی از این خط دریایی بدون ویزا انجام می‌شود  که همین مسئله خود زمینه‌ساز سفرهای دریایی زیادی به مقصد عمان شد.

 سفارت جمهوری اسلامی ایران در عمان در بهمن سال جاری در پی افزایش شکایت مالباخته‌های مهاجر، هشدار جدیدی به مسافران ایرانی که به مسقط سفر می‌کنند اعلام کرد. در متن بیانه آمده بود که برخی افراد بدون رعایت قوانین و اخذ مجوزهای لازم اقدام به اجاره پانسیون و خوابگاه و تبلیغ آن بین ایرانیان مسافر می‌کنند. با توجه به اینکه ممکن است فرد یا گروه بزه‌کار و فراری نیز در میان میهمانان وجود داشته باشند، لذا اقامت در چنین اماکنی عواقب جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

این تخلفات بیشتر از طریق سفرهای دریایی صورت می‌گیرید و از طرف دیگر  مهاجرین ایرانی که به عمان می‌روند، اغلب از شهرستان‌های جنوبی کشور و از اقشار کم درآمد و جویای کار هستند که بدون تحقیق و بررسی اقدام به مسافرت به عمان می‌نمایند.

سفارت ایران در مسقط تأکید کرده است: اقامت در کشور عمان تابع قواعد و رعایت نکات امنیتی زیادی است که فقط اماکن دارای مجوز (مانند هتل‌ها) از آن‌ها برخوردار هستند لذا از کلیه هم‌وطنان درخواست می‌شود بااحتیاط و تحقیق بیشتری اقدام به اقامت در این‌گونه پانسیون‌ها کنند.

در سال‌های گذشته مردم ایران تمایل زیادی به سفر به کشور عمان نشان داده‌اند و از طرفی گردشگران عمانی زیادی سالانه به ایران  می‌آیند .

چندین دلیل برای افزایش سفر به عمان را می‌توان ذکر کرد :

۱- رابطه ممتاز عمان با کشورمان در منطقه خلیج‌فارس که به نیم‌قرن می‌رسد.

۲- ساختار سیاسی حاکم بر این کشور، از عمان تصویری آرام و با امنیت بالا در جهان به نمایش گذاشته‌شده است و این کشور در حال قرار گرفتن در ردیف کشورهای هدف جهانگردی اروپائیان است.

۳- فراهم بودن بسترهای مناسب برای سرمایه‌گذاری و ثبت انواع شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک بدون کمترین سختگیری‌های اداری و بوروکراسی.

۴- مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور و امتزاج قومیتی برخی از قبایل ساکن در کشور عمان با اقوام از قبیل (قوم بلوچی‌ها، العجمعی‌ها، اللواتی‌ها)

۵- پایین بودن مالیات بر درآمد و همچنین نرخ پایین بهره و بالا بودن ارزش پول این کشور .

به هم دلیل داشتن خطوط هوایی بیشتر امنیت سفرها و کنترل بر روی ورود و خروج افراد را بهتر می‌کند تا از این طریق بتوان تخلف‌ها و کلاه‌برداری‌ها را کمتر کرد .  ازاین‌رو پرواز جدید خط هوایی قشم می‌تواند دریچه‌ای تازه و مطمئن‌تر برای سفر به عمان باشد . 

 

 

صبح ساحل

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها