نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی

وزیر باید محاکمه شود



نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی گفت: ورود نیروی دریایی سپاه در زمینه کشتی‌های چینی به‌خصوص در شهرستان جاسک قدرتمند و قابل تقدیر است.

احمد مرادی  ، ضمن تسلیت شهادت جمعی از پاسداران انقلاب اسلامی به خانواده‌های معظم این شهیدان، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا، افزود: جنایت تروریستی و شهادت جمعی از جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرزندان ملت شریف ایران، بار دیگر نمایش کور و رذیلانه جنایتکارانی بود که اقتدار و عظمت ملت و نظام اسلامی را نشانه رفته و قلب ملت بزرگ ایران جریحه دار کردند.

وی در ادامه اظهار کرد: از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سرلشکر جعفری برای ورود به مسئله مهم کشتی‌های چینی در خلیج‌فارس تشکر می‌کنم.

وی تصریح کرد: مدت زیادی در مجلس و جاهای مختلف فریاد زدم که کشتی‌های چینی دارد ذخایر دریایی خلیج‌فارس را از بین می‌برد اما مسئولین شیلات کشور زیر بار این مسئله نمی‌رفتند؛ خوشبختانه مسئولین کشور پس از نطق بنده در مجلس و رسانه‌ای شدن موضوع متوجه راستی و درستی آن شدند.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس اضافه کرد: صیادان در بسیاری از بنادر استان اظهار می‌کردند که دیگر ماهی و صیدی در دریا وجود ندارد؛ این مسئله خیانت به کشور بوده و تنها نباید به استیضاح وزیر جهاد کشاورزی بسنده کرد بلکه باید کار به محاکمه وزیر و تمام افرادی که در این مسئله نقش داشتند، بکشد.مرادی تصریح کرد: در حال حاضر نیروی دریایی سپاه ورود کرده و موضوع کشتی‌های چینی را به‌خصوص در جاسک خیلی قوی پیگیری می‌کند، این کار جای تقدیر دارد و بنده از این دید حمایت می‌کنم.وی با بیان اینکه دیگر هیچ امیدی به شفاف‌سازی شیلات نداریم و شیلات خود در مسئله کشتی‌های چینی مماشات کرده و زد و بندهایی در سطح ملی شکل گرفته است، عنوان کرد: متأسفانه شیلات تاکنون حتی یکی از قراردادهایی را که مدعی آن است نشان نداده و این کار رانتی آشکار است؛ در حال حاضر تنها راه مبارزه با کشتی‌های چینی که ذخایر دریایی ما را جارو می‌کنند ورود سپاه به مسئله است که خوشبختانه ورود کرده است.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خاطرنشان کرد: مسئله مهم دیگر کارکنانی است که بر روی این کشتی‌ها کار می‌کنند که همه چینی هستند و جالب‌تر اینکه این کشتی‌های چینی با خدمه چینی سوخت یارانه‌ای دریافت می‌کنند تا ذخایر دریایی ما را جارو کرده و به کشور خود ببرند.

مرادی با تأکید بر اینکه ورود کشتی‌های چینی به آب‌های خلیج‌فارس و این برداشت‌های عظیم از ذخایر دریایی ظلمی به مردم ایران است و دولت در این زمینه بسیار کوتاهی کرده است، بیان کرد: جبران این تخلفات و کوتاهی‌های دولت تنها با حکم دستگاه قضایی ممکن می‌شود و همه افرادی که در این مسئله دست دارند باید به اشد مجازات برسند.

همچنین حسین هاشمی دیگر نمایندگان مردم  هرمزگان در مجلس اقدام نیروی دریایی سپاه در برخورد با شناورهای متخلف که با روش ترال اقدام به صید آبزیان می‌کردند، را قابل‌تقدیر دانست.وی افزود: اقدام انقلابی سپاه پاسداران در برخورد با شناورهایی که اقدام به صید غیرمجاز می‌کردند، جای تقدیر دارد.

وی با تقدیر از سردار تنگسیری( فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران)،  سردار عظمايى وسردارغلامشاهى فرماندهان منطقه پنجم و يكم نيروی دريايى سپاه  در اجرای این خواسته عمومی، اظهار کرد: مراجع قضایی در این موضوع ورود مناسبی داشته و با صدور احکام قضایی مطلوب برای اینگونه شناورها، راه را برای سوءاستفاده از ذخایر آبزیان کشور خواهند بست.

هاشمی تختی با اشاره به اینکه چندی پیش 40 نفر از نمایندگان مجلس با طرح سؤال از وزیر جهاد کشاورزی نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند، اضافه کرد: ذوالقدر، نماینده تهران در مجلس به نمایندگی از سایر نمایندگان این سؤال را مطرح و در جلسه‌ای که بنده و احمد مرادی از نمایندگان هرمزگان نیز به‌عنوان نمایندگان حامی طرح سؤال حضور داشتیم، به دلیل عدم رضایت از پاسخ‌های وزیر موجب به دریافت کارت زرد حجتی شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها