شش فیلم شش نگاه

زمستانه فیلم کوتاه در بندرعباس


نویسنده: صدف محمودی

یکشنبه 28 بهمن‌ماه زمستانه فیلم کوتاه در بندرعباس همراه با عوامل فیلم و کارگردان ها که دو کارگردان هرمزگانی هستند برگزار خواهد شد و پس از آن جلسه نقد و بررسی در سینمای ستاره شهر بندرعباس تشکیل می شود.

به گزارش صبح ساحل در ساعت 20 روز یکشنبه فیلم های دیدن، فروزان، نسبت خونی، و می گذریم...، آینه های پریده رنگ و تو هنوز اینجایی اکران می شوند. 

دیدن/ سهیل امیرشریفی

دختری نزدیکِ دوربین می‌شود. از پله‌ها پایین می‌آید و بعد، به راست می‌پیچد و از سمتِ چپِ قاب خارج می‌شود. این افتتاحیه‌ای‌ ست که امیرشریفی برای فیلم‌ش طراحی کرده‌است.

افتتاحیه‌ای که اوّلین مضمونِ مهمّ فیلم را هم به مخاطب معرّفی می‌کند: هدایت‌شدن. هندزفری‌ای در گوشِ دختر است که با آن صدای دوست‌پسرش را می‌شنویم. کسی که داردهدایت‌ش می‌کند تا به‌جایی برسد که بتواند دختر را ببیند. اِعمالِ قدرت هم از همین‌جا شروع می‌شود. اعمالِ قدرتِ یک مرد بر یک زن. چیزی که شاید اشاره‌ای به نگاهِ مردسالارانه هم داشته‌باشد. دختر می‌پیچد و صفحه سیاه می‌شود: «دیدن»....

فروزان/ میر عباس خسروی نژاد

فیلم کوتاه «فروزان» داستان زن جوانی است که شوهرش فوت شده و با دو فرزند کوچکش در روستا زندگی می‌کنند. او سعی می‌کند از خانواده‌اش در مقابل حمله شبانه دزدها محافظت کند.

نسبت خونی

حسین امیری دوماری/ پدرام پورامینی

پدری امیدوار در تلاش نجات جان فرزندش می باشد. تنها راه وی خانوادست.

برنده تندیس بهترین فیلمنامه و بازیگری از سی و سومین جشنواره فیلم کوتاه تهران

برنده تندیس بهترین فیلمنامه و بازیگری از دهمین جشنواره فیلم رویش

تندیس بهترین فیلم ششمین جشنواره حسنات

تندیس بهترین فیلم جشنواره سما

تندیس بهترین فیلمبرداری جشنواره موج

کاندید بهترین فیلم کوتاه از چهاردهمین  دوره جشن تصویر سال

و می گذریم.../پریسا گرگین

«پریسا گرگین» در آثاری همچون «چند روز بیشتر»، «و می‌گذریم»، «عملیات ۷۴۷»، «سعادت آباد»، «بنفشه آفریقایی»، «نگاه»، «فروشنده»، «حیران»، «خاک آشنا»، «بی‌پولی»، «ستاره ها جلد اول : ستاره می شود»، «چه کسی امیر را کشت»، «ستاره ها، جلد 3: ستاره بود»، «ستاره ها، جلد 2: ستاره است»، «ملاقات با طوطی»، «جایی دیگر»، «دختری در قفس»، «هم کلاس»، «عیسی می آید» به عنوان «کارگردان»، «نویسنده فیلمنامه»، «دستیار کارگردان»، «دستیار اول کارگردان»، «منشی صحنه»، «برنامه‌ریز» حضور داشته است.  

آینه های پریده رنگ/ سالم صلواتی

 فیلم کوتاه «آینه‌های پریده رنگ» از تولیدات انجمن سینمای جوانان سنندج که تا کنون موفق به حضور در شش جشنواره بین‌المللی شده است در تازه‌ترین موفقیت خود و بعد از کسب تندیس بلوط زرین ویژه هیات داوران جشنواره سلیمانیه، جایزه بهترین فیلم کوتاه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم بیروت را دریافت کرده است.

تو هنوز اینجایی/ کتایون پرمر، محمد روحبخش 

کارگردان و فیلمنامه: کتایون پرمر، محمد روحبخش

بازیگران:کیوان پرمر، معصومه بیگی

تهیه کننده:سامان سالور قاجار، انجمن سینمای جوانان ایران

فیلمبردار: فرشاد محمدی

تدوینگر: کتایون پرمر، محمد روحبخش

صدابردار: امیر حاتمی

صدا گذار: رامین ابوالصدق

خلاصه: در تاریکی همه ما شبیه یکدیگریم

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها