مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان مطرح کرد

اهدای جهیزیه به 400 نوعروس هرمزگانی


نویسنده: سامیه طهورنیان

 

 

مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان گفت: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۰۰ فقره جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی اهداشده است.

به گزارش صبح ساحل، علی الهیاری، مدیرکل کمیته امداد استان هرمزگان ضمن گرامی داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:خدمات جمهوری اسلامی در طی چهار دهه گذشته بسیار موفق بوده و کمیته امداد با نگاه برگرفته از راه امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی درصدد رفع مشکلات محرومان و اقشار نیازمند جامعه با مشارکت خداپسندانه خیران است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد با پرداخت جهیزیه و هدیه ازدواج موجبات ازدواج آسان و آبرومند تعدادی زیادی از زوج‌های جوان هرمزگانی شده است، افزود: به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۰۰ فقره جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی اهداشده است.

الهیاری با اشاره به اینکه برای این تعداد کمک‌هزینه خرید جهیزیه ازدواج یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، خاطرنشان کرد: در سال جاری کمک‌هزینه تأمین جهیزیه به نوعروسان را سه میلیون تومان و هدیه ازدواج پسران تحت حمایت نیز دو میلیون تومان پرداخت‌شده است.

مدیرکل کمیته امداد هرمزگان ادامه داد: علاوه بر پرداخت جهیزیه و کمک هدیه ازدواج، وام‌های کارگشایی و اشتغال‌زایی نیز به‌صورت قرض‌الحسنه توسط این نهاد به زوج‌های جوان متقاضی پرداخت خواهد شد.

 

الهیاری با اشاره به اینکه همه زوج‌های جوان تحت حمایت کمیته امداد می‌توانند از خدمات مشاوره‌ای ازدواج بهره‌مند شوند، بیان کرد: خدمات مشاوره‌ای و کارگاه‌های آموزشی باهدف ازدواج آگاهانه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.

طبق آمار به دست آمده در سالهای 95 و 96 به 600 و 450 نفر جهزیه داده شده است و از طرفی تعداد پرونده های در صف دریافت جهیزیه رشد چشمگیری داشته است. بای مثال در سال 95 2200 پرونده بوده است و در سال 96 بیش از 2900 پرونده ثبت شده است. 

مسئولین امیدوارند که با مشارکت خیرین بتوانند با تامین بودجه و جهیزیه، تعداد پرونده ها و متقاضی را کاهش دهند . 

 

 

صبح ساحل 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها