گزارش صبح ساحل

کتاب های برتر سال 2018 کدام اند


نویسنده: صدف محمودی

 به گزارش صبح ساحل 4 کتاب آنجا آنجا، واشنگتن سیاه، زندان آمریکایی و تحصیل کرده 4 کتاب برتر سال 2018 هستند.

 

«آنجا آنجا»؛ تامی اورنج

به نقل از نیویورک تایمز به عنوان اولین اثر نوشته «تامی ارونج»، تعمقی بلندپروازانه در باب هویت و جایگزین‌های شکست‌خورده آن و اسطوره از دریچه زمان، فقر و زندگی شهری است.

 فصل‌های بسیار کوتاه این رمان از زاویه دید گروه‌های بومی سرخپوستی روایت می‌شود که در اوکلند کالیفرنیا زندگی می‌کنند و چندان رابطه نزدیکی با هم ندارند و در حال عزیمت برای شرکت در اجتماع بزرگ بومیان هستند.

 همان‌طور که «جفری چاسر» در آثارش عنوان می‌کند آن‌ها همه زائرانی هستند که در مسیر رسیدن به یک حرم مقدس‌اند و یا بر اساس توصیف «ویلیام فاکنر» در رمان «جان که می‌دادم» («گور به گور»)، خانواده‌ای بزرگ‌اند که در حال عبور از چشم‌انداز هستند.

  «واشنگتن سیاه»؛ اسی ادوگیان

رمان «واشنگتن سیاه» نوشته «اسی ادوگیان» برنده جایزه ۱۰۰ هزار دلاری گیلر کانادا در سال ۲۰۱۸ و همچنین یکی از نامزدهای اولیه جایزه بوکر است. داستان کتاب درباره بردگی است و شخصیت اصلی آن «بلک» یا «سیاه» از قربانیان وحشی‌گری انسان‌هاست که از مادرش جدا می‌شود و باید مسیر زندگی‌اش را به عنوان برده به تنهایی ادامه دهد. داستان پیوندی ماندگار میان برادر یک ارباب سفیدپوست و برده سیاه‌پوست جوان است که «اسی ادوگیان» آن را در قالب داستانی شگفت‌انگیزی از کشف و کاوش روایت می‌کند. 

«اسی ادوگیان» پیش‌تر یک بار دیگر نیز جایزه گیلر را در سال ۲۰۱۱ برای «بلوز دورگه» دریافت کرده بود. او تاکنون به فهرست نامزدهای نهایی جایزه بوکر و جایزه اورنج برای داستان نیز راه پیدا کرده است.

 زندان آمریکایی نوشته شان باوئر

«شان باوئر» یک خبرنگار است که در سال ۲۰۱۴ میلادی به لوئیزیانا رفت تا به صورت جعلی به عنوان نگهبان در زندان و ندامتگاه «وین» کار کند و توانست پیش از باخبر شدن مسئولان، چهار ماه در آن زندان کار کند. تجربه‌های او در این چند ماه به اندازه‌ای بود که گزارشی کامل در این‌باره در مجله «مادر جونز» نوشت و توانست جوایزی را در عرصه خبرنگاری به دست آورد. 

او حتی به واشنگتن دعوت شد تا درباره مشکلات موجود در زندان‌ خصوصی آمریکا برای مسئولان سخنرانی کند. او در کتاب «زندان آمریکایی»، مقاله خود را به شکلی جامع و تحلیلی بسط داده است. این رمان روایتگر پدیده اجاره دادن محکومین است که در آن زندانیان به عنوان نیروی کار اسیر به کمپانی‌ها اجاره داده می‌شوند.

 

 تحصیل‌کرده نوشته تارا وستوور

کتاب فوق‌العاده خاطرات نوشته «تارا وستوور» اقدامی شجاعانه و نوآورانه است. او به عنوان کوچکترین فرزند یک خانواده ۹ نفره در آیداهو بزرگ شد.

 او در شرایطی زندگی می‌کرد که تا زمانی که به کالج برود حتی شناسنامه نداشت و نتوانست به مدرسه برود. 

دوران کودکی‌اش اغلب در کمک به مادرش به عنوان یک قابله غیرمجاز و پدرش که به پارانویا مبتلا بود در یک زباله‌دادن ضایعات فلزی سپری شد. او با غلبه بر این شرایط توانست از دانشگاه کمبریج مدرک دکتری تاریخ دریافت کند.

 شرایط زندگی او، اراده‌اش و تشنگی بی‌پایانش برای یادگیری در این کتاب خاطرات جذاب گنجانده شده است.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها