رئیس سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور :

150 میلیون دلار بودجه منابع طبیعی 98


نویسنده: سامیه طهورنیان

رئیس سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور :

150 میلیون دلار بودجه جهت اجرای پروژه های منابع طبیعی در سال 98 دیده شده است

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری گفتبا پیگیری از دفتر مقام معظم رهبری 150 میلیون دلار بودجه اختصاصی در سال 98 جهت تسهیل در اجرای پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح کشور دیده شده است که بیشتر از بودجه مصوب سال‌جاری است.

 

به گزارش صبح ساحل خلیل آقایی شامگاه شنبه در نشست هم‌اندیشی با مدیران ارشد اداره‌کل منابع طبیعی هرمزگان اظهار داشت: اخبار خوب و خوشی از هرمزگان داشته ایم و دیدگاه ما نسبت به اقدامات این استان در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری مثبت است.

 

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: وقتی مشکلات اصلی و بزرگ در کشور حل شود مشکلات کوچک نیز در کنار آن  حل می‌شود.

آقایی با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب، بیان کرد: شاهد هستیم که اثرات و خیر و برکت این انقلاب در پیشرفت و توسعه کشور بر همگان روشن است.

وی در تشریح  حوزه آبخیزداری گفت: از بالاترین نقطه حوزه ای که باران می‌بارد تا انتهایی‌ترین نقطه ای که آب می‌خواهد خارج شود و هر آنچه که در آن حوزه می‌گذرد را آبخیزداری می‌دانیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان  اینکه آبخیزداری در شرایط خشکسالی و در جهت جلوگیری از خسارت سیل امتحان خودش را پس داده است، افزود: فعالیت‌های آبخیزداری در هر شرایطی اثرگذار است، با اجرای صحیح طرح مدیریت جامع آبخیز  حتی هنگامی که با کاهش بارندگی روبرو می‌شویم می‌توانیم مدیریت منابع آب را داشته باشیم.

آقایی خاطرنشان کرد: فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود، ما غیر از مردم هیچ راه دیگری نداریم، برای حفاظت از مجموعه منابع طبیعی هر کس هرچقدر که می تواند با مردم ارتباط برقرار کند، باید همه ابعاد را دید، کار فرهنگی زمانی اثر گذار است که همه مردم نسبت به ظرفیت‌های منابع طبیعی حساس باشند .

وی عنوان کرد: در بعضی از جاها راه را اشتباهی رفته ایم ، باید از تجربیات گذشته درس گرفت و شیوه‌های درست را  اجرایی کرد.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار داشت: یکی از اولویت‌دارترین کارهای سازمان اجرای کاداستر است، اذیت شدن مردم در طی چندین سال اخیر تعمدا نبوده است و با اجرای طرح کاداست در کشور مشکلات بین مردم و سازمان جنگل‌ها مرتفع می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به وظایف این سازمان اشاره کرد و افزود: ما دو وظیفه اصلی بر دوش داریم، اگر این دو وظیفه رقم بخورد موفق خواهیم بود.

آقایی بیان کرد: وظیفه اول، حفظ انفال و عرصه های منابع طبیعی است،  پوشش‌های گیاهی نباید از بین برود و این از پر اهمیت‌ترین‌ها است، دومین وظیفه ما آن است چه کاری انجام دهیم که پوشش‌های گیاهی را گشترش دهیم و استفاده از تخصص‌های لازم برای انجام این کار در توسعه آن مثمر ثمر است.

 

آقایی با اشاره به بند «ب» ماده 29 قانون اجرایی کشور خاطرنشان کرد: مفاد این بند بر آن است اقتصاد مقاومتی را محلی کند، با تشکل‌های روستایی قرار داد بسته شود و منابع در اختیار آنها قرا گیرد، امروز پرداخت هزینه به روستائیان در جهت رفع مشکلات روستاییان و حفظ منابع طبیعی است.

گفتنی است، جلسه هم‌اندیشی و توسعه هرمزگان در حوزه منابع طبیعی با حضور خلیل آقایی معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، حسین پور مدیرکل دفتر آبخوانداری و کنترل سیلاب کشور، ذاکری مدیرکل، معاونین و رؤسای ستادی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان هرمزگان در سالن کنفراس این اداره کل برگزار شد.

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها