مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه :

7000 دستگاه خودرو در مسیر دریایی کیش جابجا شد


نویسنده: سامیه طهورنیان

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه از ترابری شماری بالغ بر 30 هزار نفر مسافر و جابجایی 7000هزار دستگاه خودرو در بنادر غرب استان هرمزگان طی تعطیلات  دهه فجر امسال خبر داد.

روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "قاسم عسکری نسب" ضمن اعلام این خبر به صبح ساحل اظهار داشت: ثبت رکوردهای جدید و بی سابقه در بخش حمل و نقل دریایی، ارتقاء ایمنی ترددها و کاهش چشمگیر سوانح دریایی در کنار اتفاقات خوشایند دیگری همچون کاهش زمان انتظار مسافران و خودروها در مبادی ورودی و خروجی از جمله موفقیت های قابل توجه کارنامه بنادر غرب هرمزگان در تعطیلات دهه مبارک فجر سال 97 بوده است.

وی ادامه داد: طی دوره زمانی 17 تا 22 بهمن ماه سال جاری، جابجایی بالغ بر 30 هزار و 609  نفر مسافر و 7 هزار و 160 دستگاه خودرو و 3 هزار و 500 نفر گردشگر از طریق بنادر چارک و آفتاب به مقصد جزیره کیش و بالعکس به انجام رسید و طی این مدت، 295 سفر دریایی و تردد شناورها نیز در این مسیرها ثبت شد.

عسکری نسب ساماندهی اسکله ها، افزایش ناوگان مسافری، برگزاری آموزش های دریایی و بازآموزی برای خدمه شناورها، بازرسی ایمنی شناورها، اجرای مانورهای جستجو و نجات محلی را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سفرهای دهه مبارک فجر برشمرد و گفت: حضور فعال و شبانه روزی کارکنان بنادر مسافری، نظارت مستقیم مدیریت و معاونین بر خدمات رسانی شناورها و تشکیل کمیته مدیریت بحران با توجه به شرایط بارندگی و طوفان دریایی از دیگر اقدامات انجام شده در همین راستا بوده است.

شایان ذکر است، بنادر غرب هرمزگان با دارا بودن پتانسیل های گردشگری و اقتصادی سهم مهمی در ارتقای وضعیت اقتصادی منطقه داشته و موقعیت جغرافیایی و ترابری دریایی و داشتن حداقل فاصله دریایی با کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله ویژگی های خاص این بنادر است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها