در گروه هنر و تجربه سینما ستاره شهر اکران می شود

«دنیا تنهایی کم ندارد»


نویسنده: صدف محمودی

 

به گزارش صبح ساحل فیلم دنیا تنهایی کم ندارد که محصول سال 1392 است پس از 5 سال در گروه هنر و تجربه اکران می شود.

درباره فیلم

 خوشحال بودیم اما نمی دونستیم خوشحالیم. فقیر بودیم اما نمی دونستیم فقیریم. تنها بودیم اما نمی دونستیم تنهاییم.

بازيگران:

لعیا زنگنه-سید جواد یحیوی-حبیب اعتصام-رومینا دوراخان-ماندانا پیشه ور-سپیده سروش-مهسا زاهد-کامبیز نادعلی-علیرضا افغان-پویان فقیری

افشین لیاقت کارگران این فیلم در مصاحبه ای با هنرآنلاین بیان کرد: سال 89 فیلمنامه‌ای داشتم درباره بچه‌های سرطانی که در جشنواره فیلم کودک به عنوان اثر منتخب شناخته شد. زمانی که تصمیم گرفتم این فیلم را بسازم مدیریت ارزشیابی وقت با توجه به این که من را می‌شناخت اجازه ساخت آن را ندادند و در نهایت سه فیلمنامه جلوی من گذاشتند و سه موضوع و گفتند بر مبنای آن‌ها یک فیلم بسازم تا آن زمان تلاش بسیاری کردم اما متاسفانه این اتفاق رخ نداد و هیچ یک از آثاری را که دوستان پیشنهاد داده بودند نساختم.

وی ادامه داد: در همان زمان ساخت تیزر هم انجام می‌دادم و تصمیم گرفتم فیلم اپیزودیکی را که در ذهن داشتم با موضوع تنهایی بسازم و ساختم. در جشنواره سال 92 فیلم را ارائه کردم اما به دلیل این که پروانه ساخت نداشتم حذف شد. DVD فیلم در دبیرخانه ماند. برای جشنواره فیلم یاس آن را دیدند و آنجا پذیرفته شد و جواد یحیوی برای این فیلم کاندید بهترین بازیگر مرد شد. پس از این اتفاق برای حضور در گروه هنر و تجربه درخواست دادیم که در نهایت پس از گذشت مدت زمانی این اتفاق رخ داد و از روز یکشنبه به روی پرده رفت.

این کارگردان گفت: فیلم «دنیا تنهایی کم ندارد» کاملا تجربی است و برای گروه هنر و تجربه کاملا مناسب است. من این فیلم را با هفت میلیون تومان ساختم و در کنار بازیگران حرفه‌ای از دوستانم در مقام بازیگر بهره گرفتم. از سویی خوشحالم که این فیلم رنگ پرده سینما را به خود دید و از سویی نیز خوشحال نیستم. خوشحالم چون تجربه جدیدی است و در هر مرحله با این فیلم یک تجربه بدست آوردم اما از سوی دیگر این فیلم اول من نیست و صرفا یک فیلم تجربی است و نمی‌خواهم به عنوان فیلم اول در کارنامه من ثبت شود.

لیاقت درباره داستان و موضوع فیلم گفت: داستان درباره آدم‌هایی است که جفت خود را اشتباه انتخاب کرده‌اند و خلاف جهت عشق پیش رفته‌اند. در واقع سعی کردم آنچه در جامعه دیده ام  به شکل اپیزودیک به نمایش بگذارم.

وی در خاتمه درباره سایر فعالیت‌های خود عنوان کرد: به زودی برنامه «فرکانس» را برای شبکه 2 روی آنتن می‌برم که پرونده محور است و هر شب یک حوزه را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

سایر عوامل

گروه تصویر برداران :احمد توکلی (اپیزود ترس)-مصطفی عبدی (اپیزود تنهایی، خیال و فراموشی)/ گروه صدا: طراح، صدا گذار و ترکیب صدا :سید محمود موسوی نژاد/ صدا برداران :حسین مافی (اپیزود تنهایی)-مهرداد دادگری (اپیزود ترس)-مهران بهروز نیا (اپیزود خیال)-محمد بیگی /(اپیزود فراموشی) گروه تدوین: تدوین: افشین لیاقت طراحی رنگ و تنظیم تصاویر: علی تمدنی دستیار مونتاژ: حامد فرزان موسیقی:امید رییس دانا گروه صحنه: طراح صحنه و لباس: افشین لیاقت دستیاران :لیلا خرقه پوش-نسیم خرم گروه گریم :پانیز خوشنویس (اپیزود ترس)-نسیم خرم (اپیزود خیال)-هستی عباسی (اپیزود فراموشی) گروه عکس :سحر محسنی (اپیزود تنهایی)-درخشنده مکری (اپیزود ترس)-نیما رسول زاده (اپیزود خیال)-آتیه نوری (اپیزود فراموشی) گروه تولید: امیرعباس میرسلیمی (اپیزود تنهایی)-سمیه اکبری (اپیزود ترس)-نیما حسام فر (اپیزود خیال)-رضا لیاقت (اپیزود فراموشی)

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها