امشب در گروه هنر و تجربه سینما ستاره شهر

«جنبل» به زادگاهش باز می گردد


نویسنده: صدف محمودی

 

مستند جنبل که در نه سال پیش در هرمزگان ساخته شده است امشب در گروه هنر و تجربه سینما ستاره شهر بندرعباس در ساعت 20:15 اکران می شود. 

به گزارش صبح ساحل جنبل که برگرفته از افسانه‌های مردم جنوب درباره عشق آدمیزاد و پریزاد است.داستان مردی به نام «موسی» است، با در هم تنیدن مستند، ویدیو آرت و هنر اجرا (پرفورمنس آرت) کشف و شهود موسی را در هزارتوهای این جزیره اسرارآمیز دنبال می‌کند. موسی با افسون یکی از پریان دریا به نام دخت دیریا، وارد دنیای موجودات خیالی می‌شود.

بازيگران:

موسی کمالی چاهویی، مینا بزرگمهر، هادی کمالی‌مقدم، محمد سلامتی، رضا کولغانی، حسین غلامپور، زنده‌یاد محسن اسلامی

هادی کمالی مقدم نویسنده، کارگردان و تصویرگر مستند جنبل در گفت و گو با صبح ساحل بیان کرد: نه سال پیش که به هرمز سفر کردم با موسی کمالی یکی از هنرمندان استان هرمزگان آشنا شدم وی علاوه بر جهله نوازی تابلوهایی از کلاژ پارچه و خاک های رنگی جزیره هرمز می ساخت که برای من دریچه ای بود به افسانه های جنوب ایران.

کارگردان مستند جنبل ادامه داد: بر همین اساس و تحقیقاتی که انجام دادم یک قصه ی خیالی به نام جنبل در ذهنم شکل گرفت و در طی چهار پنج ماه زندگی در هرمز و میناب این فیلم را ساختم. 

وی افزود:  جنبل یک مستند تجربی ست چه در فرم و چه در محتوا و از ملاقات مستند، ویدئو آرت، پرفورمنس آرت، تاتر و هنر تجسمی ساخته شده است. داستان آن  قصه ی عشق میان آدمی زاد و پری زاد است. تا کنون در گروه هنر و تجربه در شهرهای تهران، اصفهان، شیراز، مشهد  و بابل اکران داشته ایم که حالا این مستند به جنوب زادگاهش باز می گردد.

کمالی تصریح کرد: این مستند اولین فیلم بلند من می باشد که 66 دقیقه ست، پیش از این در حوزه تاتر، فیلم کوتاه و پرفورمنس آرت فعالیت داشته ام. 

کارگردان جنبل در رابطه با استقبال مخاطبان از این مستند بیان کرد: استقبال بسیار فراتر از آن چیزی بود که فکر می کردم. چه مردم عادی چه مخاطب های حرفه ای سینما با جنبل ارتباط برقرار کردند که برای من قابل پیش بینی نبود چراکه جنبل فیلم سختی ست و این موضوع نشان می دهد مردم برای  دیدن چنین فیلم هایی آماده اند.از آنجایی که ریشه ی جنبل در جنوب شکل گرفته و بازیگران آن همه هرمزگانی هستند به گمانم استقبال در بندرعباس نیز خوب باشد و بحث و گفت و گویی جالب درنشست  نقد و بررسی صورت خواهد گرفت. 

سایر عوامل:

نویسنده،‌کارگردان‌و تصویرگر: هادی کمالی‌مقدم و مینا بزرگمهرـ تهیه‌کنندگان: علی مصفا، مینا بزرگمهر، هادی کمالی‌مقدم ـ آهنگساز: احسان صدیق ـ تدوین: مینا بزرگمهر ـ طراحی و ترکیب صدا: حسین قورچیان ـ تصحیح رنگ و نور: فرهاد قدسی ـ جلوه‌های ویژه : امیربهادر اشرف زاده، حسام اوحدی ـ طراح پوستر: سیامک پورجبار ـ عکاس: مینا بزرگمهر،‌هادی کمالی‌مقدم ـ مشاور رسانه‌ای: محبوبه افتخاری ـ با حضور: موسی کمالی چاهویی، مینا بزرگمهر، هادی کمالی‌مقدم، محمد سلامتی، رضا کولغانی، حسین غلامپور، زنده‌یاد محسن اسلامی و…

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها