«هاشمی پور» عملکرد درخشان:

کمیته امداد منطقه 3 شهرستان بندرعباس راتشریح کرد



 

رئیس کمیته امداد منطقه 3 شهرستان بندرعباس گفت: کمیته امداد در جهت فقر زدایی گام های بلندی برداشته است.

پرویز هاشمی پور در گفت وگوی اختصاصی باخبرنگار ما با گرامیداشت چهاردهم اسفند سالروز تاسیس این نهاد در سال 57 به فرمان امام راحل اظهار داشت: بیش از 5 هزار خانوار معادل 6/1 درصد جمعیت شهرستان بندرعباس تحت پوشش کمیته امداد منطقه 3 قرار دارند .

وی در ادامه به عملکرد 11 ماهه این مدیریت در سال جاری اشاره کرد و اظهارداشت: یکی از فعالیت های این نهاد کمک به ازدواج جوانان نیازمند است به طوری که در 11ماهه سال جاری 390 نفر از جوانان تحت حمایت با دریافت حداقل  25 میلیون ریال کمک هزینه ازدواج، زندگی مشترک را آغاز کردند.

هاشمی پور، تامین مسکن مدد جویان را یکی از فعالیت های مهم این نهاد عنوان کرد وگفت در 11 ماهه امسال 34 فقره وام مسکن به ارزش 3 میلیارد و 576 میلیون ریال جهت بهسازی مقاوم سازی تعمیر وساخت مسکن مددجویان اعطا شد. 

رئیس کمیته امدادمنطقه 3 بندرعباس اضافه کرد: در این مدت 407 فقره پرونده طرح های خود اشتغالی ازمحل اعتبارات بند ( ب ) تبصره 16 به بانک های عامل معرفی شد که 380 فقره پرونده موفق به دریافت تسهیلات به ارزش 52 میلیارد و 720 میلیون ریال که 95 درصد اعتبارات توسط متقاضیان اشتغال که از بین خانواده های تحت حمایت و اقشار نیازمند هستند جذب شده است،امیدواریم با کمک بانکهای عامل مابقی نیز تسهیلات این حوزه را دریافت نمایند.

وی همچنین گفت: 113 فقره پرونده طرح های خوداشتغالی روستایی و عشایری به بانک های عامل معرفی شد که 59 طرح خود اشتغالی به ارزش  بیش از 17 میلیارد ریال تسهیلات  دریافت کردند. 

هاشمی پور تعداد پرونده های معرفی شده به بانک جهت دریافت تسهیلات از محل اعتبارات هم افزایی را 36 فقره پرونده اعلام کرد که 21 طرح موفق به دریافت 3 میلیارد و 350میلیون ریال شدند.

رئیس کمیته امداد منطقه سه بندرعباس با اشاره به فعالیت صندوق امداد ولایت خاطر نشان کرد مددجویان و نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد منطقه سه بندرعباس در سال جاری، 9 میلیارد و 430 میلیون ریال وام کارگشایی، 8 میلیارد و 464 میلیون ریال وام اشتغال و 3 میلیارد و 576 میلیون ریال وام مسکن از این صندوق دریافت کردند. 

وی هدف از تشکیل این صندوق توسط کمیته امداد را محقق شدن نیت خیر نیکوکاران، در پرداخت قرض الحسنه عنوان نموده اند .  

هاشمی پور گفت: ارایه خدمات بهداشتی ، درمانی و بیمه اجتماعی از دیگر سرفصل های این نهاد است که در 11 ماهه سال جاری 3 میلیارد و 126 میلیون ریال جهت درمان و خدمات درمانی مددجویان هزینه شده است.

به گفته وی در این مدت 9 میلیارد 456میلیون ریال جهت بیمه تامین اجتماعی مددجویان هزینه شده است.

وی تعداد زنان سر پرست خانوار را 85 نفر اعلام کرد و اظهار داشت: در این حوزه 157 نفر شامل زنان سر پرست خانوار تسیهلات طرح اشتغال یارانه ای و 53 نفر نیز تسیهلات طرح اشتغال دریافت کردند.

رئیس کمیته امداد منطقه 3 بندرعباس همچنین گفت: در جهت رفع سوء تغذیه کودکان و مادران باردار تحت پوشش این نهاد 2میلیارد 576میلیون هزینه شده است.

وی با بیان اینکه 32 نفر سالمند تحت پوشش کمیته امداد منطقه سه بندرعباس هستند افزود: برای این تعداد سالمند در مدت 11 ماهه سال جاری 374 میلیون ریال هزینه شده است.

هاشمی پور اضافه کرد: در این مدت بیش از 106 میلیارد ریال کمک معیشت شامل جهیزیه، کمک های موردی، مستمری، خدمات دانشجوئی و خدمات دانش آموزی پرداخت شده است.

رئیس امداد منطقه سه بندرعباس در ادامه به مشارکتها ی مردمی اشاره کرد و گفت: در 11 ماهه سال جاری بیش از 5 میلیارد و 594 میلیون ریال صدقه جمع آوری شده است و تعداد ایتام تحت پوشش این منطقه را 584 یتیم و تعداد حامی آنها را 2699 نفر اعلام کرد . 

وی افزود: در آمد منطقه 3 در 11 ماهه سال جاری بیش از 12 میلیارد و 836 میلیون ریال بوده است.وی مهمترین برنامه امداد را برنامه ریزی برای جمع آوری کمکهای خرد و کوچک خیرین و مردم دانسته تا از این محل بتوان مشکلات نیازمندان را مرتفع کرد.

وی ایجادراه های ارتباطی سهل و آسان برای مشارکت خیرین را مهم دانسته و اپلیکشن ناب و تلفن گویای 3288 را برای مشارکت مردم در سطح استان و کشور اعلام نموده اند.هاشمی پور اضافه کرد: اعزام مددجویان به پیاده روی اربعین بر پایی اردوهای آموزشی، تربیتی، اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی ازجمله فعالیت های فرهنگی این نهاد در 11 ماهه سال جاری است.

هاشمی پور از همه مردم استان هرمزگان، دستگاهها، نهاد ها و بانک های عامل سطح استان به کمیته امداد اعتماد نموده اند و تقدیر نموده اند و خواستار مشارکت همه گروه ها در برگزاری با شکوه جشن نیکوکاری پایان سال شده اند تا امداد بتواند مانند سال گذشته لبخند رضایت و شادی  را به خانه های دانش آموزان نیازمند به ارمغان بیاورد. 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها